Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik tegen steken doen?

Ik heb de laatste tijd last van steken. Sommige zeggen dat het te maken heeft met bijna ongesteld zijn. Maar wat kan je tegen die steken doen om de pijn te verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
712

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kan natuurlijk een pijnstiller nemen. Maar beter is het toch om naar de huisarts te gaan. Je hebt misschien wel een ontsteking. Er kan misschien eens een echografie van je buik genomen worden, of een bloedonderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het. Ik heb ook wel eens steken ten hoogte van de eileiders, maar gelukkig niet heel erg.
(Het komt wel eens voor dat die steken heel hevig zijn, dan moet je naar de huisarts.)
Mijn biologielerares heeft wel eens verteld dat sommige meisjes tijdens hun menstruatie als het ware iets voelen 'vallen' vanuit hun eileiders ofzo. Nouja, een beetje vaag, laat ik daar maar niet op doorgaan (;
Als je lichte steken hebt zal ik een paracetamol gebruiken, bij meer pijn ibuprofen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet hier zelf niet aan dokteren maar echt even naar de huisarts gaan. Het hoeft helemaal niets bijzonders te zijn en het kan inderdaad met de menstruatie te maken hebben maar het kan ook op iets ernstigers duiden, zoals bijv. een ontsteking aan de lever. Het hangt er ook vanaf waar je die steken voelt. Laat er dus voor de zekerheid even naar kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding