Hoe kan je oplosbare hechtingen het best laten oplossen zo snel

Aan me blinde darm geopareerd met oplosbare hechtingen. Ik heb alle 3 de snedes met hechtingen zonder pleisters

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.6K

Antwoorden (6)

Dat moet je niet doen, de bedoeling is juist dat ze vanzelf langzaam oplossen en dat je wond de tijd krijgt om te genezen.
Als je er b.v. constant mee in bad zou gaan liggen, lossen de hechtingen wel sneller op, maar dan is je wond nog niet dicht tegen de tijd dat je je hechtingen al kwijt raakt. Niks aan doen dus, gewoon de natuur z'n tijd geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat vanzelf, dat kun je niet versnellen, dus niet aan peuteren hoor, ze zitten er om de wond zo mooi mogelijk te laten genezen, en dat heeft even tijd nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hechtingen moet je juist met rust laten, als de wond is genezen vallen ze er vanzelf af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal een paar weken geduld moeten hebben.
Oplosbare hechtingen kan je niet sneller laten oplossen.
Het is de bedoeling dat ze zo lang blijven zitten tot de wond genezen is.
Als je met vragen blijft zitten over de hechtingen kan je best contact opnemen met het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Oplossen' is eigenlijk niet de juiste uitdrukking. Die hechtingen worden langzaam afgebroken door het omringende weefsel. Als dat proces wat verder gevorderd is laten de eindjes aan de buitenkant vanzelf los. Een paar dagen na de operatie kun je rustig douchen of een bad nemen om die draadjes wat soepel te houden. Maar forceer verder niets om die wondjes zo littekenloos mogelijk te laten genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er aan gaat zitten, heb je kans op lelijke littekens en heb je kans dat het deels weer open gaat. Ook is de kans dan groter dat er een infectie komt...
Gewoon met rust laten en je lichaam de tijd geven om het zelfstandig te laten oplossen. Je zult zien dat het dan best wel snel gaat!