Hoe ziet het kind eruit van een negroide man en een roodharige, besproette vrouw:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Dit kindje zal mulat zijn en uiterlijk op een zwarte gelijken, doorgaans met een minder donkere huidkleur dan vader.

Maar dus wel alle kenmerken van een zwarte (donkerbruine ogen, zwarte haren, matig tot lichte negroide huidkleur, negroide gelaatskenmerken, ...)

Obama is ook mulat trouwens. Zijn moeder was een blanke blonde vrouw, zijn vader negroid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, dit antwoord is inderdaad gesteld dat het om een native negroide man gaat zonder inmenging van genen van andere rassen.
Roodharigheid word doorgegeven door middel van chromosomale overerving. Rood haar is recessief. Het kind krijgt 1 chromosoom van zijn/haar moeder en 1 chromosoom van de vader. Aangezien rood haar recessief is heeft de moeder dus 2 chromosomen voor rood haar en word het kind dus sowieso drager van rood haar. Dit komt echter alleen tot uiting als het kind van de vader ook een chromosoom voor rood haar krijgt. Dit kan alleen als de negroide man ergens in zijn familie een roodharig persoon heeft. Voor sproetten geldt hetzelfde. Het kind lijkt dus waarschijnlijk op zijn vader.