ik heb dicht bij mijn enkel een wit rondje met een rood randje en dan een paars/rode vlek.. wat is dit?

ik was zaterdag bij een eendenvijver en toen ging het jeuken, ik dacht zal wel een mug zijn geweest, maar op eens zag ik dat, en ik weet echt niet wat het is, ik heb gister avond wel amandel pijn gehad en mijn gezicht gloeide, snachts werd ik wakker omdat ik erg zweette,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga even langs de huisarts. Mensen hier kunnen wel gaan speculeren, maar een arts heeft hier kennis van, die zal je kunnen helpen!

Antwoorden (2)

Het zou een tekenbeet kunnen zijn. Het is verstandig om het even aan de huisarts te laten zien, want als je een tekenbeet verwaarloost, kun je de ziekte van Lyme oplopen.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat dacht ik ook meteen een tekenbeet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad wil je een tekenbeet uitsluiten of behandelen indien nodig.
Dat is hoogstwaarschijnlijk van een tekenbeet.

In dat geval is de vlek een voorbode van de ziekte van Lyme, de vlek zal dan in de loop van de tijd groter worden, op het moment dat de vlek is verdwenen ben je volledig geinfecteerd en zul je last krijgen van koorts, moeheid, duizeligheid e.d.

Bezoekje aan de huisarts voor onderzoek en medicijnen raad ik aan.