Stille Willie!! Hoe kom ik hiervan af?

Ik ben sinds een jaar of 3 heel stil en vind het moeilijk mijzelf in de groep te gooien terwijl ik als ik met iemand ben die ik goed ken weer heel spontaan enzo ben en ook thuis word ik een kletskous genoemd. Nu heb ik met dat stille met mijn opleiding een groot probleem en wil hier daarom snel vanaf kan iemand mij hier tips voor geven??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Er zijn assertiviteitstrainingen waarbij je leert voor jezelf op te komen, en daardoor meer zelfvertrouwen krijgt, dus ook jezelf te uiten in een grotere groep mensen. Misschien een idee voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook gedaan, via maatschappelijk werk, maar vond dit echt bagger. De groep waar ik in zat, waren veelal oudere, tussen de 35 en 50 *ja das oud vergeleken bij mij :P
Maar allemaal van het niveau sociale werkplaats!
Lijkt mij inderdaad een probleem mbt onzekerheid. Als ik je vraag goed lees, vond je het voor die tijd (3 jaar geleden dus) niet moeilijk om in een groep te zijn. Misschien kun je voor jezelf nagaan wat er toen gewijzigd is? Probeer anders eens in dat gevoel van toen te komen. Hoe voelde dat. Was je omgeving veiliger? Zorg dan voor een veilige omgeving. Kies mensen uit die je vertrouwd en accepteer jezelf. Weet je wat best helpt (ook al klinkt het misschien een beetje eng): kijk jezelf heel lang aan in de spiegel. Wie zie je dan: is dat degene die je werkelijk bent of zie je iemand anders. Iemadn die toneelspeelt tegenover zichzelf en anderen?
Het is lastig hoor, veel mensen kennen het gevoel van onzekerheid. Assertiviteitstraining is goed. Als je jong bent: Kijk eens op kanjertraining.nl