Kan iemand op deze manier 100 worden?

Mijn opa is 77 en nog kerngezond, hij slikt nog geen pilletje, drinkt nauwelijks, rookt niet en fietst regelmatig. Hij klaagt nooit en is nooit moe. Kan hij op deze manier 100 worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

jaa dat kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, wanneer hij fit blijft en geen (dodelijke) ziektes krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, dat is altijd lastig te zeggen. de meeste mensen worden geen 100. wel is het zo dat we door de jaren heen steeds ouder worden. dit heeft te maken met het feit dat de gezondheidszorg steeds beter is geworden en de wetenschap steeds meer ziektes de baas is geworden.
toch kun je dan nog niet voorspellen of een individueel persoon oud gaat worden. een gezonde levensstijl kan daar zeker een bijdrage aan leveren, maarhij kan tenslotte zomaar ziek worden of een ongeluk krijgen.
ik hoop het niet voor je en dat hij inderdaad 100 wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat.
Maar zijn manier van leven geeft geen enkele zekerheid daarop, net zomin als welke andere manier van leven dan ook.
Ik zag laatst op tv een vrouw van over de honderd, die zweerde bij haar sigaretten en een behoorlijke hoeveelheid drank.
Alles kan, maar niks is zeker en zo is het hele leven. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yeps! Dankje!
Als hij zo door blijft gaan de rest van zijn leven, kan hij best 100 worden. Maar je mag al erg blij zijn als hij de 85 haalt want dat halen er al weinig door allerlei ouderdomsziekten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan maar er zijn ook mensen die zich suf roken en drinken en ook 100 worden. En er sterven ook mensen van 40 die altijd gezond geleefd hebben. Gezond leven is belangrijk maar het is ook alsof je in een loterij meespeelt. M.a.w. je moet ook geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu zo gezond zijn is nog geen garantie voor de toekomst .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oma liep de nijmegese 4-daagse en de strandzesdaagse nog, werkte, tenniste 3 keer per week, rookte niet, dronk veel water, at heel gezond, en ging iedere week een stuk wandelen met de wandelclub. Er was niemand zo fit en gezond als zij en iedereen had verwacht dat zij de 90 makkelijk zou halen. Todat... Ze in een keer longembolie kreeg op haar 77e ongeveer 3 kwart jaar later kreeg ze een hele zware operatie waardoor ze weer beter zou worden zij de dokter. Uit die operatie is ze nooit meer wakker geworden... Ik hoop dat het jou opa beter zal vergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles kan, maar geen enkele garantie is geboden. Een voorspelling geven hieromtrent is 'koffiedik kijken' = nonsens!