Kun je welvaartsziekten voorkomen?

Kun je welvaartsziekten voorkomen door bijvoorbeeld 100% biologisch te gaan eten en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

gezond eten en sport doen (of bewegen) en er van genieten ...
niet teveel pillen slikken
en af en toe naar de dokter (gewicht, bloeddruk, cholesterol, ...)

je kunt alleen maar je best doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij worden welvaartsziekten veroorzaakt door "te veel". Van alles te veel: te veel eten, te veel vakantie, te veel zitten, te veel haast.
Dus ook door "te weinig". Te weinig reflectie, te weinig tijd voor vrienden, te weinig genieten van matig eten.

Kortom: als je terug gaat naar een gezonde levenshouding heeft dat biologische voer er weinig invloed op.
Ivana
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
Te veel vakantie?
Ivana
13 jaar geleden
Ik zie mensen leven van de ene vakantie naar de andere, zonder te genieten van werk en bezigheden. Werken en bezig zijn kan ook een helende invloed hebben. Alles in verhouding dan blijf je geestelijk en lichamelijk gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach, je kunt alleen maar je best doen om gezond en gelukkig te zijn. Te veel en te weinig is moeilijk ... voor de ene is het teveel en voor een andere te weinig.
Volgens mij heeft het vooral te maken met de drukke gehaaste maatschappij. Tijd voor jezelf nemen, leren ontspannen en minder stress zouden dus beter helpen. Leer niks te doen.
Wel kan je voeding helpen, (rood) vlees kan je bijv een extra onrustig gevoel geven en wordt vaak afgeraden bij welvaartziekten.