Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je welvaartsziekten voorkomen?

Kun je welvaartsziekten voorkomen door bijvoorbeeld 100% biologisch te gaan eten en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
652

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gezond eten en sport doen (of bewegen) en er van genieten ...
niet teveel pillen slikken
en af en toe naar de dokter (gewicht, bloeddruk, cholesterol, ...)

je kunt alleen maar je best doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij worden welvaartsziekten veroorzaakt door "te veel". Van alles te veel: te veel eten, te veel vakantie, te veel zitten, te veel haast.
Dus ook door "te weinig". Te weinig reflectie, te weinig tijd voor vrienden, te weinig genieten van matig eten.

Kortom: als je terug gaat naar een gezonde levenshouding heeft dat biologische voer er weinig invloed op.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
Te veel vakantie?
Ivana
13 jaar geleden
Ik zie mensen leven van de ene vakantie naar de andere, zonder te genieten van werk en bezigheden. Werken en bezig zijn kan ook een helende invloed hebben. Alles in verhouding dan blijf je geestelijk en lichamelijk gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach, je kunt alleen maar je best doen om gezond en gelukkig te zijn. Te veel en te weinig is moeilijk ... voor de ene is het teveel en voor een andere te weinig.
Volgens mij heeft het vooral te maken met de drukke gehaaste maatschappij. Tijd voor jezelf nemen, leren ontspannen en minder stress zouden dus beter helpen. Leer niks te doen.
Wel kan je voeding helpen, (rood) vlees kan je bijv een extra onrustig gevoel geven en wordt vaak afgeraden bij welvaartziekten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding