Hoe verlicht je de pijn van een bijholten-ontsteking?

Stomen doe ik al.
Pijnstillers helpen niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Vaak je neus snuiten is niet aan te bevelen. Warme compressen help tegen de pijn en verzacht. Voldoende rust en uitzieken. Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook gehad, en ik was er flink verkouden bij.

heb bisolvon tabletten en drank gehaald, ibuprofen 400MG, proberen de neus te snuiten. stomen. hopen dat de pijn daardoor wat af kan nemen, en natuurlijk de huisart bezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop direct met stomen. Stomen = warmte en daar gedijt een ontsteking goed bij.
Als neusdruppels niet (meer) helpen, wordt het tijd voor de dokter. Als het zwaar genoeg is, krijg je antibiotica en dan moet je binnen 24 uur al verschil gaan merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
Met de eerste zin ben ik helaas echt niet eens.
De temperatuur in je bijholten is ca 37 graden, dit is al een IDEALE temperatuur voor de meeste bacterien waar we last van hebben (daarom zit de infectie er ook). Het lichaam verhoogt juist zelf de temperatuur (koorts) om van een infectie af te komen.
Die last van bijholtes heb je omdat ze verstopt zitten, stomen kan helpen tegen de verstopping en dan kan het vuil er ten minste uit
ik ken het fenomeen. Bij mij helpt spoelen, NAAR om te doen maar als je troep er een beetje uit is gaat het echt weer even beter

Neem een half glas lauwwarm water met ca een theelepel zout (concentratie moet eigenlijk die van fysiologisch zout zijn) zit er teveel zout in dan brand het, zit er te weinig zout in DAN BRAND HET NOG HARDER.

eigenlijk zou je dat water moeten opsnuiven door je neus maar mij lukt dat echt niet, ik neem een oude injectiespuit (zonder naald natuurlijk), en laat het daarmee in mijn neus lopen, hoofd achterover of hoofd wat recht (boven gootsteen) en dan wel opsnuiven.

Als je het goed doet loop het er ook via je keel en mond weer uit (met de nodige troep). Je kunt ook als het water erin zit (je zult verstelt staan hoeveel je "erin" krijgt je neus even dicht knijpen dat het er niet uit kan en dan je hoofd naar voren en achter en links en rechts bewegen, dan loopt het beter overal heen

Ik test altijd bij de eerste portie of het niet brand in mijn neus, zo ja doe ik er wat zout bij (want meestal neem je toch te weinig). Heb je temperatuur en zout goed voel je er eigenlijk niks van

Bel anders even de huisarts of ze dit kennen, vast wel
Het smerigste verhaal dat ooit heb getypt maar hopelijk heb je er wat aan
amigo
13 jaar geleden
Voor een bijholte ontsteking heb je antibiotica nodig. Je moet even maar de dokter