Helpt aleve feminax ook tegen hoofdpijn tijdens je menstruatie?

Ik ben ongesteld en heb dan altijd meer last van mijn migraine. Buikkrampen heb ik eigenlijk nooit.

Aleve feminax is speciaal gemaakt voor menstruatiepijn, houdt dat ook in hoofdpijn meer dan normaal als je ongesteld bent of kan ik beter een paracetamol of ibuprofen nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Aleve Feminax bevat de werkzame stof naproxennatrium.
Je betaalt je dubbel voor de merknaam.

Je kunt dus ook een doosje Naproxen eigen merk van het Kruidvat kopen.

Naproxen is een ontstekingsremmende pijnstiller. Dit soort pijnstillers wordt ook wel NSAID genoemd. Het werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend.

Het is te gebruiken bij pijn waarbij ook sprake is van een ontsteking, zoals bij gewrichtspijn, reumatoïde artritis, ziekte van Bechterew en jicht.
Bovendien bij hoofdpijn, migraine en menstruatieklachten, zoals abnormaal vaginaal bloedverlies. Het wordt soms ook gebruikt bij artrose (versleten gewrichten), spierpijn en klachten door griep of verkoudheid.

Zoals je ziet: ook bij hoofdpijn.

In de meeste gevallen is paracetamol de veiligste manier om pijn te bestrijden. Dit heeft de minste bijwerkingen en werkt meestal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij elk mens werkt een bepaald middel beter dan een ander middel...wat voor jou het best werkt tegen hoofdpijn zul je moeten ondervinden door het uit te proberen.Bij mij werkt paracetamol met coffeine het best tegen hoofdpijn, en ibuprofen weer beter tegen kiespijn of menstruatiepijn. Aleve is naproxen, ikzelf kan daar niet goed tegen, word er duizelig van. Maar ga dus maar proberen zou ik zeggen, je komt er snel genoeg achter wat het beste bij welke kwaal werkt. Succes!