Raar gevoel bij opstaan, wat is dat?

soms als ik opsta (uit zitstand) en ik rek me tegelijk uit voel ik me heel raar. ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik dan op het punt sta om flauw te vallen en dat heb ik al zolang ik me kan herinneren. stiekem vind ik het best een lekker gevoel, maar wat kan het zijn en kan het kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik heb mijn vorige reactie verwijderd omdat het eenduidige antwoord weer in me opkwam: het is orthostatische hypotentie, over het algemeen onschuldig, en och, lees het zelf maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je te snel opstaat kan je evenwichtsorgaan uit balans raken. het evenwichtsorgaan zit in je oor. het wil nog wel eens helpen om je vingers in je oren te steken en dan op te staan. op die manier word er druk uitgeoefend op je evenwichtsorgaan en raakt hij minder snel uit balans en kunnen de duizelingen minder zijn. het ziet er echter wel raar uit en werkt lang niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk ijzertekort of ook wel bloedarmoede. Ik zou er mee naar de huisarts gaan.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/111/bloedarmoede.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je snachts ligt hoeft je hart niet veel moeite te doen om het bloed helemaal naar je hoofd te pompen maar als je dan opeens opstaat heeft je hart niet genoeg kracht om het bloed naar je hoofd te pompen omdat het bloed dan helemaal naar boven moet worden gepompt en daar is veel kracht voor nodig dus komt er niet genoeg bloed bij je hersenen daardoor ben je ven wat duizelig het is niet gevaarlijk maar als je het niet wil hebben moet je gewoon heel rustig opstaan dus niet in 1x direct gaan staan