Hoe kan het dat ik soms mijn hart voel kloppen en dat ik dan niet kan slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

1. Wees blij dat je hart nog klopt! 2. Misschien heb je hartkloppingen of een ander hartprobleem als je er erg veel/vaak last van hebt is het verstandig om eens naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het andersom is.doordat je ,om welke reden dan ook ,niet kunt slapen,valt je hartslag je op.
13 jaar geleden
Waardoor het komt weet ik ook niet maar zolang het gebeurt als je niks aan het doen bent hoef je je echt geen zorgen te maken. Als het voor gaat komen als je fietst of andere inspannende dingen doet, dan moet je je even laten nakijken door de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je in de avond iets gedronken hebt met cafeïne
erin over veel zouterige producten gegeten hebt kan dit wel van invloed zijn op je hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je last van palpitaties ofwel het onaangenaam bewust zijn van het kloppen van het eigen hart. Meestal zijn deze klachten kortstondig maar als ze langdurig aanhouden zou ik zeker even langs de huisarts gaan want dat kan duiden op een verhoogde schildklierwerking. Een betablokker helpt direct maar ik weet niet of een arts dit middel voor deze klacht voorschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het als ik moe ben. Als ik dan een tijdje uitrust gaat het weer over. Je moet je er niet druk over maken, spanning kan het ook verergeren. Overigens, je zult best weleens vaker bij je huisarts komen voor iets anders, dan vraag je het hem of haar toch gelijk?