Hoe ontstaan moedervlekken bij een mens?

En waarom heeft de ene mens er meer dan de andere?
En welk doel dienen ze?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zijn opeenhopingen van pigmentcellen.Ze ontstaan spontaan vanaf ong. 6 maanden oud.Het kan erfelijk zijn.Sommigen denken dat het door teveel blootstelling aan de zon komt,dit is nooit echt bewezen.Wees wel alert als ze gaan jeuken of van vorm veranderen.Ga dan direct naar een huidarts.Maar dat weet je waarschijnlijk wel.Ze dienen volgens mij geen enkel doel.Je hebt ze of niet,of het er nu veel of weinig zijn.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook na een punt mag je op de spatiebalk drukken, leest wat fijner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je zegt is dat het door de zon komt, dat stukje ligt net iets anders: Als je gaat zonnen dan zijn je moedervlekken het gevoeligst, als deze groter worden dan is er iets niet goed en moet je direct uit de zon gaan. Hierdoor kan het inderdaad gaan jeuken/vervormen, ga dan zoals je zegt direct naar de arts. Ik heb er zelf 1 weg laten halen op mijn neus, deze begon ook spontaan te groeien en uit voorzorg heb ik deze weggehaald (ik wilde er eigenlijk al veel langer vanaf, maar nu had ik een zeer goede reden :)) Bron heb ik niet, maar dit zag ik vorige week in een medisch programma op RTL of Net 5.
Iets met gênante ziektes ;)

Andere antwoorden (2)

Hoe ze ontstaan is dat er een plek meer pigment aangemaakt wordt dan de omgeving... Met het pigment ontstaat een moedervlek... En het is gezegd dat daar verwondingen te zitten uit vorige levens, maar of dat waar is weet ik niet...

Moedervlekken dienen geen doel, doel is gekoppeld aan denken, zonder denken geen doel... Het leven heeft geen doel, de aarde ook niet... Een doel zonder dat er denken aan te pas komt is onmogelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moedervlekken zijn kleine huidafwijkingen met veel pigment. Ze zijn aangeboren.
Bronnen: