Last van vliegen tijdens wandelingen, welk middel werkt het beste?

Ik word helemaal gek van de vliegen op me, om mijn hoofd en in mijn oren tijdens wandelingen in het bos. Middelen met DEET werken vooral tegen muggen. Is er ook iets echt tegen vliegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kom asjeblieft niet aan met "je stinkt" of "je bent vies". Dat is te simpel gedacht. Ook na het douchen en zonder te zweten heb ik meer last van vliegen dan andere. Het vreemde is dat muggen mij absoluut niet interessant vinden. Ik heb weleens gehoord dat het met je mineraal niveau te maken kan hebben. Ik gebruik best veel zout (en ja dat is slecht), wellicht heeft het daar iets mee te maken.

Antwoorden (2)

Bij elke kraan die je tegenkomt je hoofd grondig afspoelen helpt een stuk
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Waar in het bos denk jij kranen tegen te komen?
Poet
10 jaar geleden
In een Nederlands bos zit er zelden een uur wandelen tussen de pannenkoekenhuzens, koffietenten, natuurgebied-bezoekerscentra, scoutinggebouwen, maneges, ijsboerderijen, opengestelde forten. In het buitenland kan het wat verder zijn natuurlijk maar dan is er allicht eens een beekje, pomp.
Poet
10 jaar geleden
Stationsrestauraties, vrienden op de fiets, speeltuinen, vergaderhotels, fietsverhuurders, dorpshuizen, sporthallen, openbare bibliotheken
Poet
10 jaar geleden
Irrigatiekanaaltjes, sprinklers, gletsjerbeekjes, doopfonten in afgelegen kapelletjes, stuwmeren, mensen die hun auto wassen
Poet
10 jaar geleden
Dat zijn dan niet altijd kranen maar toch water
douchen, dat de vliegen graag bij je zijn betekend dat je stinkt, koop kauwgum.