Dat kan geen kwaad, het zijn immers DAG lenzen. Vergeet ze s'avonds niet uit te doem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- : het zijn niet voor niets DAGlenzen! Die verouderen/verteren snel en zijn niet bedoeld voor meerdere dagEN. Je hebt bijvoorbeeld ook MAANDlenzen, die kun je wel meerdere dagen achter elkaar dragen. Mits je ze enorm goed schoonhoudt; 1 stofje erop kan al krassen op je hoornvlies veroorzaken.
Ja, want daar zijn ze niet voor gemaakt en er is ook geen onderhoudsvloeistof voor. Als je ze de volgende dag weer zou dragen zet je dus vuile lenzen op je ogen. En dat is niet goed voor de ogen, die kunnen daardoor beschadigen.
Amadea
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Je kan ze 's nachts toch in je lenzendoosje doen, net als met bijv. maandlenzen.
Vuile lenzen is geen argument: je kan ze schoonmaken.
Wel zijn daglenzen dunner en dus kwetsbaarder. Ze zijn niet sterk genoeg om meerdere malen in- en uitgehaald te worden.
ja! het zijn daglenzen die dienen voor één dag. als je het toch doet kun je krassen op je ogen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daglenzen voor de 2e keer gebruiken is niet goed voor je ogen. Je kunt deze lenzen niet et vloeistof reinig. Wanneer je ze nog een keer gebruikt kun je ontstoken ogen krijgen. Ook bestaat de kans dat er dan een gevaarlijke bacterie in je ogen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik daglenzen ook meerdere dagen achter elkaar dragen?
Dat is niet aan te raden. Daglenzen zijn lenzen die ontwikkeld zijn om een dag te dragen en ze daarna weg te gooien.