Hoe lang duurt het voor je tong hersteld van verbranding?

net te hete zoep genomen en voelt mijn tongpuntje dood aan. hoe lang duurt herstel van de tong en smaakpapillen?

Toegevoegd na 26 seconden:
zoep is soep. wij zeggen thuis altijd zzzoep vandaar :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Met een dagje is het meestal wel weg. Er zijn wel wat tips zodat het minder pijnlijk/gevoelig is:

- Neem een slok koude melk en spoel daar je mond mee.
(steeds herhalen).
- Een ijsklontje in je mond is ook pijnstillend.
- Doop het verbrande puntje van je tong even in de azijn,
de pijn wordt minder (die vieze smaak moet je even op
de koop toenemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hersteld gelukkig heel snel. Het is even vervelend, maar nachtje slapen en het is weer over. Geen zorgen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms duurt het slechts een paar uur; je proeft even niks en het voelt een beetje dood aan, maar het lichaam herstelt zich supersnel van dergelijke kleine akkefietjes.