Wat zou dit kunnen zijn; ik heb jeuk op mijn armen en allemaal kleine bultjes??

Jeukt heel erg en ik krab steeds!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Kan heel goed een reactie zijn op de, felle,zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als zonneallergie. Als je de afgelopen dagen veel in de zon bent geweest, lijkt me dat het meest waarschijnlijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
is een zeer goed antwoord +
Misschien een allergische reactie op iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit een zonneallergie is. Ik heb er zelf ook jaren geleden enkele jaren last van gehad, zelfs achter glas kreeg ik het in de auto. Het is dus meer een hitte overgevoeligheid door de werking van de zonnestralen.
Ik kocht altijd Calandril bij de apotheek ervoor (de drogist zal er ook wel een anti-histaminelotion of creme voor hebben, want er zijn meer mensen die er last van hebben.
Dit is een verkoelende lotion/creme die het jeuken vooral tegengaat. Het ging bij mij vanzelf weer net zo weg als het gekomen was, maar ik heb er wel enkele jaren steeds weer last van gehad.
amc
13 jaar geleden
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt stevig op zonneallergie. (ik ken mensen in mijn directe omgeving die dit hebben).

Je hebt er verschillende middeltjes voor, en je bent zeker niet de enige! Misschien een troostende gedachte ;-)

Een middel tegen zonneallergie is bijvoorbeeld Urtizon.. pilletjes zo groot als een speldeknopje, zoet van smaak en ook geschikt voor kinderen... voordat je in de zon gaat innemen en je kan zorgeloos van je vakantie/zon genieten!
Het is bij iedere drogist, apotheek verkrijgbaar.

Hier vind je meerdere mensen die aan warmtebultjes "lijden".

http://www.allergieplein.nl/forum/warmtebultjes-wie-weet-raad-t69810-10.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Galbulten, urticaria, dermatitis eczematosa of zonne-allergie. In die richting moet je het zoeken. Je huid is een uitscheidingsorgaan dat een tandje hoger draait als nieren en lever al behoorlijk belast zijn. De huid reageert met een ontstekingsreactie, een verhoogde productie van histamine, op de stoffen die het lichaam kwijt moet door zonnebrand.

Het kan zeker de moeite lonen om te achterhalen waarvoor je overgevoelig bent. Probeer een poosje om zoveel mogelijk geraffineerde voeding te vermijden. Drink thee, liefst kruidenthee in plaats van koffie, geen frisdranken en beperk je suiker- en zuivelgebruik tot het absolute minimum.

Voor een oplossing op de korte termijn zou je een histamineremmer kunnen proberen maar dat is natuurlijk symptoombestrijding. Tabletjes cetirizine zijn voor een enkele euro bij voordeeldrogisten, Aldi en Lidl verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zonneallergie. Heb ik ook last van. Elk jaar de eerste week dat er flink zon is. Daarna de hele zomer geen last meer van.