Hoe voorkom je irritaties terwijl je 24/7 bij elkaar bent?

Ik ga deze zomer op vakantie met mijn oom en tante en mijn twee nichtjes (ben 16) de ene is een jaar jonger maar lijkt wel 5 jaar jonger. De andere is 3 jaar jonger en lijkt ook zo'n 7 jaar jonger. Of dit aan mij ligt (omdat ik misschien snel volwassen ben), aan hun (blijven lang kind) of gewoon een beetje aan beide durf ik niet te zeggen.

Nu ga ik met hun op vakantie mijn oom en tante (die ik hoogstens 1 keer per jaar zie) weten wel dat ik in mijn doen een stuk ouder ben, maar (als voorbeeld) uitgaan daar ik denk niet dat ze dat verwachten en dat ook niet toe zullen laten.

Sterker nog hun zijn echte familie mensen en ik (enigs-kind) vind het wel fijn (ben er ook gewend aan) om me even alleen te zijn. Dit zal hier dus niet tot nauwelijks gebeuren (deel een kamer met mijn nichtjes) dus dit gaat ben ik bang (vooral van mijn kant) frustraties/irritaties opleveren. Hoe moet ik hier mee omgaan dat het ook leuk blijft voor mezelf?

Af en toe terug trekken kan natuurlijk wel maar ik ben bang dat dit niet genoeg is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom ga je dan mee als je er bij voorbaat al weinig zin in hebt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ik vind het wel lekker hoor zon, zee, strand. Dit is eigenlijk een van die weinige dingen waar ik tegen op zie. Alleen deze zit me wel het meeste dwars. En ik heb er dus wel zin in maar zal wel af en toe hier last van gaan hebben ben ik bang..

Antwoorden (2)

De enige manier om dit tot een succes te maken, is van tevoren goede afspraken maken.
Daar is verder niet veel over te zeggen, omdat het ook afhangt waar je naar toe gaat en wat daar te doen is.
Jij gaat met hun mee, en dat is jouw keuze.
Dus zal er van jou een flinke dosis aanpassingsvermogen gevraagd worden.
Maar als jij echt sommige dingen heel belangrijk vind en je hebt die besproken met jouw ouders en die vinden dat ook goed............dan moet je die dus ook bespreken met je oom en tante.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat niet uitgaan etc. Overleef ik wel. Het enige probleem is het 24/7 bij elkaar zijn. In ieder geval bedankt voor je antwoord!
Jammer dat je niet zegt of je een meisje of jongen bent. Ik ga dus maar uit van een meisje omdat je ook bij de meiden op de kamer zit.

Ten eerste hoef je natuurlijk geen 24/7 op hun lip te zitten, als je niet uitgaat kun je wel andere vrienden zoeken daar op vakantie met wie je dingen kunt doen. Dat lijkt me ook alleen maar fijn voor je oom en tante want die snappen ook wel dat een 24/7 niet altijd zo geweldig is.

Misschien kun je een fiets huren en er eens op uit trekken of gewoon wandelen. Verder: zorg voor spelletjes die jullie alle drie leuk vinden om te doen. Ik heb net een nieuw spel: olympicards http://www.999games.nl/spel/Olympicards dat is geweldig leuk, misschien mag je van je eigen ouders een nieuw spel kopen of kijk op marktplaats voor wat spelletjes.

Ga ook op tijd weg als je irritaties voelt, laat het niet te hoog oplopen. Neem wat leesvoer mee voor je zelf waar je lekker in kan gaan lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. En ja het klopt inderdaad dat ik een meisje ben. Ik zal voordat ik ga nog een leuk boek kopen (heb er al een, die ik graag wil lezen maar nooit de tijd voor heb) dan heb ik wel genoeg denk ik. Die van dat spelletje vind ik ook een super tip (zelf had ik hier nog niet aan gedacht).