Wat kunne de kleine bultjes op de penis zijn, waar soms wat wit (talg?) uitkomt?

Ik heb kleine bultjes over me gehele penis , heb ik als best lang 2a 3 jaar geen last van ofzo. Het lijken een soort puistjes want er kan soms wat..Wit uitkomen (talg denk ik ) weet iemand wat het is .

P.s heb nog nooit sex gehad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk ontstoken haarzakjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon talgkliertjes...niets engs of zo...
als je het niet vertrouwd ga dan volgende week even langs je huisarts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.
Volgens mij de noemen ze deze de bultjes van langerhanden, of iets in die richting. Vele mannen hebben het. Is niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn geen ontstoken haarzakjes, maar een onschuldige huidaandoening. De medische term is "Sebaceous Prominence" en in feite zijn het kleine buljes met talg erin. De meest gehoorde klachten zijn dat mannen het er erg lelijk uit vinden zien en zich ervoor schamen.

Zie hier een foto van de aandoening op het medisch forum:

http://bestanden.medischforum.nl/urologie/sebaceousprominence.jpg

Dergelijke bultjes kunnen ook op lippen (mond) en schaamlippen voorkomen. Maar de aandoening die jij beschrijft hebben veel mannen.

Als het heel ernstig is zal je via je huisarts een afspraak kunnen maken met een uroloog of wellicht dermatoloog. In feite is het (naar mijn mening) een huidprobleem.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Bijgaande video is Engelstalig en is bedoeld om enerzijds aan te geven dat het geen probleem is om erg depressief van te worden, hoewel dat dus wel voorkomt. Als je een keer één bultje hebt kan je het nog wel eens uitknijpen (net als een puistje), maar verder advies van een specialist zoeken, want uitknijpen kan ontstekingen veroorzaken.

Toegevoegd na 11 minuten:
NB. Hoewel ik dit niet zeker weet denk ik dat je in de puberteit er wel wat meer last van kan hebben dan na de puberteit. Dit zou ook een goede vraag zijn aan je huisarts.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als tweede link nog een forum waar meer mensen met deze aandoening aangeven hoe ze het ervaren. Er zijn natuurlijk veel meer fora te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan en nogmaals: het is altijd goed om zoiets met een huisarts te bespreken als de aandoening ernstige vormen aanneemt. Wel een tip om dan vooraf goed te bedenken wat je echt wilt weten (geruststelling, aanvullend onderzoek, medicatie) en dit ook te benoemen. Als ik dit had zou ik vooral willen weten welke behandelmethoden er zijn, aangezien hier niet heel erg veel informatie over te vinden is. Je zou zelfs bij het maken van de afspraak kunnen aangeven dat je informatie wilt over behandelmethoden van deze aandoening. Als je alleen met de klacht komt zal de huisarts waarschijnlijk bovenstaande herhalen ;o)