hoe kan dit?

ik ben naar de dieetist geweest omdat ik graag wil afvallen. ze helpt me goed en ik hou me ook aan de regels. ik moest rustig aan beginnen en steeds iets minderen met vettig eten en snoepen (ik deed dat zowiezo al niet veel)

nu ga ik net op de weegschaal staan en der staat dat ik 82.2 kilo ben terwijl toen ik bij de dieetist was 2 week geleden toen stond er 81.7. gister avond ging ik op de weegschaal en was ik ook 82.3 ik snap er niks van waarom ik steeds meer en meer aankom. ik vind het echt niet leuk en begin steeds meer te twijfelen of het wel helpt enzo.

als ik tog zie dat het helpt dan heb ik direct meer inzet ervoor maar nu daalt het alleen maar.. :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Het helpt wel, maar afvallen is meer dan alleen je dieet aanpassen. Je moet er naast ook gaan sporten. Ik heb ook een keer bij een dietist gelopen en het viel me op dat er veel over eten werd gesproken en over een gezondeetpatroon maar bar weinig over sporten. Alsof ze er vanuit gaan dat alleen een gezonde eetgewoonte genoeg is maar dat is niet zo. Iedereen zondigt wel een beetje op zijn of haar manier. Een koekje bij de thee, een extra groot stukje vlees bij het eten etc. Dit is natuurlijk allemaal niet erg maar het moet wel gecompenseerd worden door te sporten. Zoek een sport die jou leuk lijkt om te doen. En dan niet fitnessen of iets maar echt een sport. Bijvoorbeeld hardlopen of zwemmen en ga dat minimaal 2 keer in de week 30 minuten per keer doen. Je zult zien dat je in combinatie met het gezonde eetpatroon van de dietist veel zult afvallen.

Je moet je sowieso altijd op hetzelfde tijdstip wegen, het liefst als je net wakker bent, en nog niet ontbeten hebt. Dan krijg je een goed beeld. Probeer het dagelijks te doen, of wekelijks, en schrijf het even op. Waarom je toch aankomt, weet ik niet. Drink je (veel)? Hoe groot zijn de porties die je eet? Snack je wel eens (gezonde) snacks savonds? Vergeet ook niet dat weegschalen kunnen verschillen, wellicht stond er op het moment dat je bij de diëtist op de weegschaal stond, op je eigen weegschaal thuis 84? Weeg jezelf dus altijd op dezelfde weegschaal, en houd die meting aan als leidraad. Succes! Wat bij mij heeft geholpen, is realiseren dat het meer te maken heeft met de hoeveelheid die ik at, en de samenstelling, dan zozeer wát ik at (ik kook altijd wel gezond), bij mij waren de porties gewoon best ruim. Ik ben nu 20 kilo afgevallen, van 91 -> 71 (man, 33 jr, 177 lang)

Volgens mij heeft je dietiste je ook verteld dat je maar een keer per week op de weegschaal moet gaan staan, hooguit 2 x per week. En zeker niet 's ochtends en 's avonds wegen. Een glas water is al 250 gram, dus als je wat veel gedronken hebt, weeg je al meer. Vlak voordat je ongesteld moet worden, houd je vocht vast, en dat kan zo een kilo schelen. Een keertje wat meer eten en met een volle maag wegen, en je hebt het idee dat het niet opschiet met dat lijnen. Minder wegen, en de moed er in houden. Als je je goed aan je dieet houdt, val je echt wel af.

'S ochtends wegen is sowieso al realistischer, omdat je dan vaak nog niks op hebt, weegt dus ook niet mee. Instellingen als diëtisten, doktoren en meer hebben vaak betrouwbaardere weegschalen. Wat ook meeteld ; als je op de begane grond of hoger weegt, ik weet niet precies de detail daarin, hoe het in elkaar steekt, maar op de "grond" (begane verdieping) is het meest juist.

Je houden aan een dieet is zwaar. de juiste hoeveelheden en correct en maaltijden maken en eten is een eerste vereisten. daarnaast alle tussendoortjes afschaffen en niet meer snoepen wat dan ook ik weet natuurlijk niet of je snoep en tussendoor nog wat anders gebruikt.

Ik herken het probleem.Ben naar een sportschool gegaan en ben gaan hardlopen maar viel bijna niks af.Totdat mijn huisarts adviseerde om op mijn eten te letten! Veel rauwkost en fruit,in het begin vond ik het niet te vr........ maar alles went. Binnen enkele weken 8 kilo eraf .(van 83 naar 75).Drink nu alleen nog thee zonder suiker.Geen alcohol.Wel redelijk veel water. Eet iedere week nog een patatje met mayonaise en af en toe een ijsje. Weeg nu 70kg bij een lengte van 172cm.

Het gaat hier om 0,5 kilo! Dat kan te maken hebben met er vocht in je lichaam, menstruatieperiode, ochtend of avond, of je al wat hebt gedronken of gegeten, zelfs je badjas kan dit verschil al maken. Toeval dus. Focus je hier niet te veel op, je maakt jezelf hier alleen maar ongelukkig mee. Blijf rustig doorgaan en hou de moed erin. Langzaam over een lange periode afvallen is veel gezonder dan in één keer veel kilo's. En daarbij, ze heeft je verteld dat jullie rustig gaan beginnen, je bent nu alleen nog aan het minderen. Dit is om even te wennen, daarna zal ze waarschijnlijk andere plannen hebben. Zit er vooral niet over in en heb geduld! Veel succes!

Ik heb hetzelde meegemaakt. Een dietist geeft je wel heel goed advies en baseert zich op een hoeveelheid calorieên die voor jouw lengte goed zijn om af te vallen. Maar het kan goed zijn dat je al minder calorieën verbruikte voor je aan dit dieet begon. Dat was bij mij het geval en natuurlijk val je dan niet af. Ik zou het nog een week aanzien en dan zou ik aan je dietist vragen om je dieet aan te passen. Ik heb zelf ondervonden hoe demotiverend het werkt als je bijkomt na je inspanningen. Sport is natuurlijk gezond, en je valt er vlugger door af. Maar het is echt geen noodzakelijkheid. Ik ben net op een maand 2 kg afgevallen door enkel een (gezond) dieet te volgen. Succes en laat de moed niet zakken, het gaat echt wel lukken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100