Mijn neef is mij geld schuldig, hoe kan ik het terugkrijgen?

Een tijdje geleden heeft een neef iets van een waarde van rond de 100 euro overgekocht. Het probleem is dat het al van Nieuwjaar is geleden en zou toch een deel van mijn geld terug willen zien ^^ Hij werkt, dus verdient geld.

Mijn vraag is nu hoe kan ik dit het best aanpakken?
Ik heb al een paar sms'n verzonden, maar antwoord niet waarschijnlijk geen geld op gsm...

Ik zal hem zien morgen met pasen.

grtz noobnoob

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga bij hem langs vraag je geld of neem anders je iets weer mee naar huis
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ideaal !

Andere antwoorden (8)

Als je hem met pasen ziet kan je er mooi naar vragen, dan moet hij wel antwoorden. Ik zou zeggen dat ik het geld nodig heb en er daarom niet langer op kan wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een vervelend moment om erover te beginnen en ik zou het zeker aan het eind van de dag doen maar zou er zeker over beginnen. Gewoon even vissen over waarom het zo lang duurt, of je vraagt of het gekochte naar wens is. Die neef zal er misschien zelf over beginnen, hoop ik, zoniet dan is het normaal dat jij over je eigen geld begint. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi een balletje op over hetgeen hij gekocht heeft. Bijvoorbeeld: "Hey, heb je dat nieuwe schilderij al in de woonkamer hangen?" Zo heb je een luchtige opening.

Daarna kun je aangeven dat je toch wel wat van je geld terug wilt zien, precies zoals je hier verwoordt.
Ik denk dat het face to face wel zal werken, smsjes worden gauw vergeten en sommige mensen smsen niet vaak.
Gewoon to the point zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, een +1 waard. Dat rijmt ook nog...
nou dan vertel je hem dat je graag wilt dat hij begint met afbetalen , jij hebt het met de beste intenties verleent dus hij moet dat gewoon terugbetalen en dan zeg je maar dat je zelf nodig hebt , gewoon vertellen wat je wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet hem morgen met pasen, neem hem even apart, en verpak je boodschap met vriendelijke woorden, zodat het wel duidelijk doorkomt, maar geen negativiteit teweegbrengt.
Als hij je dan nog niet wil betalen, neem dan het verkochte gewoon weer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of iemand kan bemiddelen. Óf vraag je verkochtte goed weer terug. Zolang hij niet betaald heeft, is het officieel nog niet van hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem tijdens de familiedag de koe op de horens.

Zet hem gewoon voor het blok.

Wacht totdat de familie compleet is, de batterijen ververst

zijn van de gehoorapparaten en steek dan voor iedereen

uw betoog af.

Begin over de transactie en dat u nog 100 euro van hem

krijgt.

U kunt het object terugvragen. (indien van toepassing)

U kunt beter geen regeling treffen.

Loopt hij kwaad weg, wens hem dan in ieder geval een

vrolijk pasen toe.

De vervolgoptie is dat u geen geld of goederen uitleent,

of verkoopt als het niet boter bij de vis is.

Lukt het niet om uw vordering binnen te krijgen, beschouw

het dan als leergeld.

Is er verder niks mee met uw neef, laat dan uw vordering

niet tussen u in komen te staan in lengte van jaren.

Er gaat wel eens vaker geld de verkeerde kant op.

Vernemen we nog hoe het afgelopen is na de pasen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed zo sixpio
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje sxiopo, zaaaaalig pasen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kheb hem apart genomen, en de laatste keer lief gevraagd om het geld zeker volgende week kan geven. Hij zei "10 mei wordt mijn geld gestort van mijn werk, zal het dan zeker kunnen geven". Oke tot daar, het geld heb ik niet dringend nodig maar wil het toch snel terug hebben ^^ Ik verneem nu dat hij terug geopereerd moet worden volgende week dusja, IK VREES ER TERUG VOOR :S
Morgen over beginnen, zeggen dat je het terug wilt want ook jij hebt het nodig en het was een lening, geen gift.
En t állerbelangrijkste, maak concrete afspraken, dan heb je de volgende x een makkelijker aanknopingspunt.
Bv 26 april krijg ik €50. dan kun je die dag weer op em afstappen. Kijk wat voor jullie beiden te doen is. In 1x betalen of in etappes...