Mijn neef is mij geld schuldig, hoe kan ik het terugkrijgen?

Een tijdje geleden heeft een neef iets van een waarde van rond de 100 euro overgekocht. Het probleem is dat het al van Nieuwjaar is geleden en zou toch een deel van mijn geld terug willen zien ^^ Hij werkt, dus verdient geld.

Mijn vraag is nu hoe kan ik dit het best aanpakken?
Ik heb al een paar sms'n verzonden, maar antwoord niet waarschijnlijk geen geld op gsm...

Ik zal hem zien morgen met pasen.

grtz noobnoob

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga bij hem langs vraag je geld of neem anders je iets weer mee naar huis

Als je hem met pasen ziet kan je er mooi naar vragen, dan moet hij wel antwoorden. Ik zou zeggen dat ik het geld nodig heb en er daarom niet langer op kan wachten.

Wel een vervelend moment om erover te beginnen en ik zou het zeker aan het eind van de dag doen maar zou er zeker over beginnen. Gewoon even vissen over waarom het zo lang duurt, of je vraagt of het gekochte naar wens is. Die neef zal er misschien zelf over beginnen, hoop ik, zoniet dan is het normaal dat jij over je eigen geld begint. Succes!

Gooi een balletje op over hetgeen hij gekocht heeft. Bijvoorbeeld: "Hey, heb je dat nieuwe schilderij al in de woonkamer hangen?" Zo heb je een luchtige opening. Daarna kun je aangeven dat je toch wel wat van je geld terug wilt zien, precies zoals je hier verwoordt. Ik denk dat het face to face wel zal werken, smsjes worden gauw vergeten en sommige mensen smsen niet vaak. Gewoon to the point zijn.

nou dan vertel je hem dat je graag wilt dat hij begint met afbetalen , jij hebt het met de beste intenties verleent dus hij moet dat gewoon terugbetalen en dan zeg je maar dat je zelf nodig hebt , gewoon vertellen wat je wilt

Je ziet hem morgen met pasen, neem hem even apart, en verpak je boodschap met vriendelijke woorden, zodat het wel duidelijk doorkomt, maar geen negativiteit teweegbrengt. Als hij je dan nog niet wil betalen, neem dan het verkochte gewoon weer mee.

Vraag of iemand kan bemiddelen. Óf vraag je verkochtte goed weer terug. Zolang hij niet betaald heeft, is het officieel nog niet van hem.

Neem tijdens de familiedag de koe op de horens. Zet hem gewoon voor het blok. Wacht totdat de familie compleet is, de batterijen ververst zijn van de gehoorapparaten en steek dan voor iedereen uw betoog af. Begin over de transactie en dat u nog 100 euro van hem krijgt. U kunt het object terugvragen. (indien van toepassing) U kunt beter geen regeling treffen. Loopt hij kwaad weg, wens hem dan in ieder geval een vrolijk pasen toe. De vervolgoptie is dat u geen geld of goederen uitleent, of verkoopt als het niet boter bij de vis is. Lukt het niet om uw vordering binnen te krijgen, beschouw het dan als leergeld. Is er verder niks mee met uw neef, laat dan uw vordering niet tussen u in komen te staan in lengte van jaren. Er gaat wel eens vaker geld de verkeerde kant op. Vernemen we nog hoe het afgelopen is na de pasen?

Morgen over beginnen, zeggen dat je het terug wilt want ook jij hebt het nodig en het was een lening, geen gift. En t állerbelangrijkste, maak concrete afspraken, dan heb je de volgende x een makkelijker aanknopingspunt. Bv 26 april krijg ik €50. dan kun je die dag weer op em afstappen. Kijk wat voor jullie beiden te doen is. In 1x betalen of in etappes...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100