Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb drukverlagende oordopjes gekocht, moet ik deze de hele reis laten zitten?

Het gaat om een soort oordopjes die de druk in je oren verlagen tijdens een vliegreis. Ik neem aan dat ik die in moet doen op het moment dat we opstijgen, maar wanneer moet ik ze weer uit doen? Als we eenmaal in de lucht zijn, of pas als we weer geland zijn? Of misschien nog wel op een ander moment.

Misschien belangrijk om te weten: de oorlopjes laten een kleine hoeveelheid lucht door.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij korte vluchten kan je ze laten zitten en 's nachts laat ik ze soms ook in, omdat je ook veel minder last hebt van het lawaai.

Als je een tijd in de lucht bent is de druk in je oren weer opgebouwd en kunnen ze wel uit. Vergeet ze niet een tijdje voor de landing weer in te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe ze zelf al an een half uurtje uit en een half uur voor de landing in. Bij mij helpen ze wel, maar je kunt niet goed met je buren praten of een koptelefoon op doen.

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik ze ook. Alleen bij het opstijgen en bij het landen in combinatie met kauwgom en dat helpt prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je nog nooit zonder gevlogen? Anders zou ik zeggen probeer het zonder, ik vind de dopjes niet fijn. Kauwgom helpt ook. Ik heb er zelf ook wel veel last/pijn van maar even op je tanden bijten en dan valt het mee.
maar, als je het liever wel met dopjes doet, prima!! :-) je kan ze de hele reis inhouden. Kan geen kwaad en zo ben je er ook zeker van dat je bij eventuele turbulentie of hoogteverandering tijdens de vlucht geen last krijgt. Na het landen kunnen ze weer uit :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik laat ze altijd wel de hele reis in.
maar hoeft niet hoor.
bij opstijgen en landen en een snoepje komt het goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gelooft me mischien niet,en het stta ook een beetje raar maar ,je kan ook 2 plastic-bekertjes op je oren zetten voor als je die oordopjes niet bij je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding