waarom heb ik altijd tranende ogen 's morgens op de fiets?

Is hier wat tegen te doen? ik vind het erg irritant

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Het gaat hier denk ik inderdaad om uitdroging door (rij)wind of door reactie puur op de wind gaat. Als het een allergie is dan komt het alleen in bepaalde tijd van het jaar voor en het jeukt!

De beste oplossing is een sportbril, die sluit beter af rond het oog, zodat de wind niet via de zijkant (bij zijwind) ook het oog kan irriteren.

Toegevoegd na 4 uur:
Toegevoegd link over droge ogen, klachten (zie fietsen specifiek) en oorzaken van droge ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk omdat niet iedereen last heeft van droge ogen. Waarschijnlijk ligt daar namelijk het probleem. Maar dat is aan een oogarts (als de klacht erg genoeg is) om te bekijken. Een sportbril, als dit het enige probleem is, is meestal afdoende. Zie link die ik toevoegde over droge ogen, met specifiek ook de klacht van tranende ogen die daardoor ontstaat.
Soms knippert iemand bijvoorbeeld te weinig, zodat met fietsen de ogen uitdrogen. Een reactie hierop is overmatig traanvocht.

Andere antwoorden (4)

Mogelijk heb je een allergie voor iets waar je voorbij fietst.

e kan aan je arts vragen om Levocabastine oogdruppels voor te schrijven.

Levocabastine is een anti-allergiemiddel.

Artsen schrijven het voor bij allergieën, zoals hooikoorts en ontstoken ogen door allergie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk de koude lucht die je ogen doen tranen. Dat is altijd zo. Daarom heb ik een skibril op de piste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koude droge lucht laat je ogen uitdrogen daardoor zorgen de oogbuisjes dat er genoeg vocht op je netvlies komt soms een beetje teveel dan ga je tranen maar wees niet ongerust het is niet ernstig, als je door meer knipperen met je ogen ze nat houdt zal het minder zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt door de kou en door de wind, ja kan hier niet veel aan doen je zou wel een zonnebril op kunnen doen!