Als er een dier in nood is (buiten in de natuur), wat doe jij?

ga je er mee naar de dierenarts, bel je de dierenambulance of laat jij het dier in nood achter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

dieren in nood kan ik niet aanzien.
ik vang het beestje dus, en bel de dierenambu, of ik laat 'm bij mij thuis revalideren.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik neig tot handelen. Maar de natuur kent en heeft zijn eigen wetten.
Het kost me moeite maar ik zal (met pijn in mijn hart) niet ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
vogels vertstrikt in visdraad, aangereden vossen, herten die vast zitten in hekken, wat heeft dat met de natuur te maken??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rieneke, je hebt een punt.
Maar mijn uitleg is gebaseerd op een natuurlijke omgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijke omgeving, in Nederland? Dat is niet te vinden.
ik heb jaren en jaren en jaren op de dierenambulance gewerkt. het zit dus niet in mijn natuur om niets te doen.
sosm was het zo dat de dood hoe dan ook in zou treden en dan moet je natuur wel eens heen handje helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets doen, laat de natuur zijn gang gaan.
Een dier in de natuur lost zijn eigen probleem wel op óf gaat eraan, sowhat? Als je je ermee bemoeit raakt het dier van het ene probleem in het andere, de bemoeizucht van de mens. Het zal dan sterven van de stress of de verkeerde behandeling, hoe goed bedoeld dan ook.

Ik woon zelf in de (Oostenrijkse) natuur en wordt bijna dagelijks geconfronteerd met dieren in welke nood dan ook: van rupsen die ten prooi vallen aan de vraatzucht van andere dieren, tot uit de groep verstoten reeën en heb uit ervaring geleerd dat de natuur zijn gang MOET gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
wat nou natuur?
vaak komen dieren in problemen door de mens.
pas nog een duif gevangen, waarvan de poten verstrikt zaten in visdraad.
ben blij dat ik het beestje ervan kon verlossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, je kan het gewoon moeilijk meer vergelijken met zoals het er in 'de natuur' aan toe gaat.
ik vind een groep verstoten reeen nog wel wat anders dan een aangereden poes; daar bel je de dierenambulance voor. Het staat ook in de wet: Een ieder is verplicht een dier de nodige zorg te verlenen. Je mag dus niet doorlopen. Je mag ook niet het konijn van de buren (die op vakantie zijn gegaan) laten creperen als ze niet voor oppas gezorgd hebben. Je kunt wel met één telefoontje naar politie of inspectie dierenbescherming de verantwoordelijkheid overdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is zo +1 waardig collega ;-) (tot vanavond)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag ging toch over dieren in de natuur, niet over huisdieren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o sorry, ik heb dat opgevat als een dier dat buiten loopt 'in de natuur'. Bij een poes is het trouwens maar de vraag of dit een huisdier betreft. Het kan ook een verwilderde kat zijn, dus een wild dier.
Ik behandel een dier net zo als een mens! Helpen dus, als het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verstoten ree (die eerder werd genoemd) zal ik niet op mijn rug meenemen en beschermen. Dat stukje natuur zal ik z'n gang laten gaan, hoe zielig het ook is.

Een konijn wat verstrikt is geraakt, of elk ander dier in nood waar ik iets voor kan betekenen, zal ik absoluut proberen te helpen. Is het niet zelf, dan wel door het inschakelen van derden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zo'n beest daar te laten liggen, terwijl er een mogelijkheid is dat het kan blijven leven door hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet geen dieren omdat ik zo min mogeljik leed wil veroorzaken, en zoveel mogelijk leed wil verzachten.

Als ik een dier in nood tegenkom, geldt hetzelfde principe voor mij. Ik help dus. Indien mogelijk help ik zelf, is het iets dat ik niet op kan lossen, bel ik de dierenambulance. En één keer kon ik directwel beoordelen dat het dier alleen maar langer zou lijden als ik zou proberen te helpen, en heb ik dan ook direct de eend uit haar lijden verlost. Treurig, maar soms het aardigste wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb gisteren nog een babymus naar de vogelopvang gebracht. Zat in de tuin en was nog niet ib staat weg te vliegen...
Zal altijd dieren in nood helpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Complimenten voor je heroïsche daad,
maar wedden dat ie inmiddels toch dood is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik niet al te hard wedden. Er worden wel degenlijk dieren gered door verschillende opvangen.
Hangt van de situatie af. Een aangereden dier zal ik indien nodig uit zijn lijden verlossen of de dierenarts bellen.
Een vogel die uit z'n nest gevallen/gefaldderd is, in z'n nest terugleggen of zoals laatst, waar dat geen zin meer had, heb ik het vogeltje zo neergelegd dat de buizerd een eenvoudige prooi had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is natuurlijk heel verschillend als het een vos is dan zou ik toch even de dierenambulance bellen. Een ander dier zoals de ree daar zou ik hetzelfde voordoen als het in dezelde situatie zou verkeren wat niet altijd het geval is.
Dus wat blijft erover van mijn verhaal dat ik alle dieren zoveel mogelijk wil helpen als dat kan, en dat is niet altijd mogelijk erg genoeg. Als een dier nog redelijk gezond is wil ik het heel graag nog verzorgen. Als het echt niet anders kan kies ik ervoor om het dier te laten inslapen.