mag je zorgverzekeraar de rekening verhogen die deze van het ziekenhuis heeft gekregen en die jij dankzij eigen risico moet betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

dat ligt eraan hoe je verzekerd bent.
je hebt idd te maken met je zo-wie-zo eigen risico van 170,00 euro, vervolgens ligt het ook aan je bij- of extra verzekerde pakketten hoe het met de vergoeding e/o betaling zit.
een rekening verhogen komt m.i. zelden voor
vaak wordt wel datgene in rekening gebracht
wat het officieel kostte als je er niet voor verzekerd bent.

ben je het niet eens met de gang van zaken,

Toegevoegd na 51 seconden:
raadpleeg dan de zorgverzekeraar en de ziekenhuisgeschil commissie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zorgverzekeraar gaat nooit uit zichzelf een rekening veranderen. Ze hebben wel een standaard tarief die ze vergoeden en een eigen risico voor de verzekerde.
Het komt wel voor dat de declaratie hoger is dan de standaardvergoeding. Als dit niet overeenkomt dan zal de zorgverzekeraar dit terugkoppelen naar het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zorgverzekeraar verhoogd geen rekeningen. Zij brengen alleen in rekening op jou polis wat zij van derde hebben gekregen aan declaraties. Binnen je polis staat precies wanneer je een eigen bijdrage moet betalen en of wanneer je eigen risico wordt aangesproken.
ronron1212