hoe stop je met oxycodon?

ik gebruik al 3 jaar een verschrikkelijk.hoge dosis oxycodon ik ben heel.erg ziek geweest maar ik wil er echt .ee stoppen ik heb een x mijn medicijnen vergeten thuis ik ben door een hel gegaan en dan wil je alles.doen voor je medicjjnen im heb al vaak geprobeert te stoppen maar het lukt me gewoon echt niet ik word zo ziek kan niet slapen overgeven zweten trille. ik voel me.net een junk ik gebruik 4 maal.daags 60 mg kort werkent en 2 maal daags 40 mg lang werkende en dat al 3 jaar ik.wil.er zo snek.mogelijk van af ik weeg nlg maar 50 kg en ben al.2 jaar niet meer ongesteld geworden door deze zooi wie kan mijn helpen met goede tips want dit maakt.mn leven kapot

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
22.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Stop in overleg met je huisarts, die kan je helpen met een afbouwschema.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar je huisarts of behandelend arts. Die kan jou helpen. Met een schema om af te bouwen, je mentaal te steunen etc. Succes.
Cryofiel
6 jaar geleden
Huisarts raadplegen. Zonder goede hulp kom je er namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Al vaak geprobeerd te stoppen? Hoe heb je dat gedaan? Toch niet ineens? https://nl.wikipedia.org/wiki/Oxycodon
Ik neem aan dat je die wel eens gelezen hebt. Qua verslaving en afkicken is het niet veel anders dan morfine of heroïne. Afbouwen zou in het begin redelijk makkelijk horen te gaan.
Van 60 naar 50mg moet te doen zijn.
Hulp van een arts en/of therapeut is aan te raden. De arts die het nu verschrijft is daarvoor mogelijk niet de beste persoon. Redelijk bizar dat je zo lang zoveel krijgt. (maar daar hebben wij verder geen informatie over) Passiebloem kan een hulpmiddel zijn om de afkick verschijnselen te verminderen, maar dit is niet zomaar een kruidje, zeker niet als je dat in hogere doseringen gaat nemen, Ook weet ik niet over de ziekte die je hebt (gehad).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vraag om een verwijzing naar de Brijder stichting. Zij hebben de know how, en zullen je verder helpen... Je zult het onder begeleiding af moeten gaan bouwen, niet in 1 x stoppen dat is gevaarlijk...
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik ben een oude (afgekikte) junk van bijna 62 jaar. Ook ben ik twee keer klinisch dood geweest (flatline v/d hartslag) mijn hersennen hebben de laatste keer een hele tijd zonder zuurstof gezeten, en het resultaat is dat ik niet meer kan praten als een Advocaat zoals vroeger. Ik ben nu 21 jaar afgekickt v/d heroine maar heb ook door een hel moeten gaan alhoewel veel minder dan de doorsnee junkie die toen de tijd géén Methadon kreeg. Ik ben op een hele hoge dosis begonnen(250mg p/d) en dan met 10mg per 2 weken gezakt. Tot ik zowat naar de 50mg p/d begon te gaan. Vanaf min-50mg wordt het redelijk moeilijk, dus ben ik met 1mg per twee weken beginnen te zakken. 49-48-47mg tot ik op de beoogde O Miligram stond. MAAR, je moet er zelf voor de 100% achter staan, anders moet je er zelfs niet aan beginnen. Een goed doorzettings vermogen is ook mooi meegenomen. Ik ben blij dat ik van de heroine af ben anders had ik niet meer geleefd. Maar heb het er eens over met uw huisarts en vertel hem wat ik net heb geschreven Gegroet, Peter Willekens Leuven.

Antwoorden (2)

In overleg met je huisarts kan je stoppen met oxycodon.

Het enige goede advies dat ik je kan geven is : Doe dit niet alleen.

Je moet geleidelijk de dosis afbouwen en hiervoor heb je de huisarts nodig.
Als je stopt kan je ontwenningsverschijnselen krijgen als hartkloppingen, rillingen, diarree, koorts, onrust en misselijkheid. Door geleidelijk af te bouwen wordt de kans hierop kleiner.

Toegevoegd na 4 minuten:
Neem je reguliere dosis tot de afspraak met je huisarts. Niet minder, dan krijg je weer allerlei ontwenningsverschijnselen. Bel liever morgen meteen, zo wil je niet doorgaan, dus beter zo snel mogelijk een afspraak maken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het enige juiste advies. Plus.
Cryofiel
6 jaar geleden
+
Al vaak geprobeerd te stoppen? Hoe heb je dat gedaan? Toch niet ineens?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oxycodon
Ik neem aan dat je die wel eens gelezen hebt. Qua verslaving en afkicken is het niet veel anders dan morfine of heroïne.

Afbouwen zou in het begin redelijk makkelijk horen te gaan.
Van 60 naar 50mg moet te doen zijn.
Hulp van een arts en/of therapeut is aan te raden. De arts die het nu verschrijft is daarvoor mogelijk niet de beste persoon. Redelijk bizar dat je zo lang zoveel krijgt. (maar daar hebben wij verder geen informatie over)

Passiebloem kan een hulpmiddel zijn om de afkick verschijnselen te verminderen, maar dit is niet zomaar een kruidje, zeker niet als je dat in hogere doseringen gaat nemen, Ook weet ik niet over de ziekte die je hebt (gehad).

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor de duidelijkheid, het antwoord:
In het begin met redelijk grote stoppen, richting de 0 met hele kleine stapjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik moet nu ook afkicken na 14 mnd oxycodon i.v.m artrose in rug.. ik begon met 50 gr per dag.. heerlijk kon pijnloos mijn werk doen ( kok) maar al snel vroeg mijn lichaam meer om de pijn te onderdrukken. Nu op 100 gr per dag. Nu moet ik inneens zomaar afbouwen van huisarts.. terwijl er totaal niks meer voor mij gedaan kan worden qua operatie . Nu in januarie moet ik revalideren.. ok dst is fijn ik hoop dat ik daar hulp krijg met mn pijn. Maar dacht ok afbouwen moet gelijdelijk gasn toch? Maar nu wil hij dat ik ineens 5 pillen van 5 gr per week neem. Dat lukt dus totaal niet.. ik heb nu ondraagelijk rugpijn 24u per dag. Ik stelde voor 1 pil per week minder