kan je lichaam blijvende schade overhouden als je jezelf vaak in het gezicht(wang) slaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh... waarom stel je die vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik dat wil weten... Lijkt me logisch

Het beste antwoord

Ik denk niet dat je gezicht daar blijvende schade van zal ondervinden. Ik neem aan dat je niet met een gebalde vuist op je wangen slaat, want dan is het iets anders. Dan kan je je tandvlees en tanden beschadigen.
Hetgeen je doet valt onder de noemer "automutilatie".
Ik doe er een link bij:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Psychisch lijkt het me verre van gezond, maar lichamelijk zal het zo'n vaart niet lopen, tenzij je ZO hard slaat dat onderhuidse weefsels beschadigd raken en je blauwe plekken krijgt of je de huid kapot slaat. Vaak echter zul je niet al te hard doorslaan, en zorg je hooguit voor een betere doorbloeding van je huid - wat dan wel weer goed is juist, op de lange duur.

Maar nogmaals, helemaal gezond lijkt het me niet. Er is niks mis om uit frustratie gewoon op tafel te slaan of even flink te vloeken, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf sla al meer dan15 jaar mezelf met de vlakke handen in m'n gezicht/wangen. Ik heb hier aan blijvend letsel opgelopen (bulten op de uiteinden van m'n wenkbrouwen, en een bult ter hoogte van m'n haren) als ik dagen heel veel automutileer dan krijg ik zelf diepe wonden onder m'n oog. Ik heb al veel therapieën in de afgelopen 15 jaar gehad. Nooit baat bin gehad.