Hoe kom je zsm af van een koortslip?

Ik ken de middelen zovirax etc. Maar zijn er nog andere alternatieven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik te laat ben met reageren (ik herken het meestal net te laat) en de koortslip al is doorgekomen, dan helpt het bij mij om met Zinksulfaatgel te smeren. Ik smeer zéér regelmatig en leg daardoor een soort vlies over de koortslip waardoor de koortslip bij mij minder heftig doorkomt en eerder weggaat met minder klachten. Zinksulfaatgel is te koop bij de apotheek.

Antwoorden (3)

Gewoon laten uit drogen, niets aan doen. Werkt bij mij tenminste, maar wellicht helpt bij jou Zovirax of Vectavir
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laten wegsnijden, ben je er in 1x vanaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koortslip wordt veroorzaakt door een virus. Die zit in de zenuwuiteinden en steekt af en toe de kop op. Je komt hier nooit van af. Je lip laten wegsnijden vind ik een raar advies.
Een koortslip verdwijnt inderdaad vanzelf, ook als je er niets aan doet. Maar als je niet met een enorme gezwollen lip, en daarna nog met een grote korst rond wilt lopen moet je gewoon zovirax, of een ander middel dat aciclovir bevat smeren zodra je merkt dat het op gaat komen (vaak een tintelend gevoel). Een koortslip is overigens erg besmettelijke en gevaarlijk voor jonge baby's en oude mensen. (ook voor mensen die met chemotherapie behandeld worden).