Wat is het verschil tussen Isolation en Compound Exercises?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een compound exercise is een oefening waarbij je meerdere, vaak grotere (primair) en kleinere spiergroepen (secundair) gebruikt. Een voorbeeld is bijvoorbeeld bankdrukken, waarbij je voornamelijk op je borst (de grote spiergroep) traint, maar ook tegelijk je triceps en schouders (ondersteunende kleinere groep) Een Isolation exercise is bijvoorbeeld een dumbell curl of nog beter, een preacher curl, waarbij je zoveel mogelijk alleen je biceps traint (bij de preacher curl isoleer je echt, omdat je bovenarm op een bankje rust en je dus niet kunt smokkelen met een zwaai of je rug o.i.d.) Als je fitnest, is het normaal gesproken zo dat je eerst enkele compound oefeningen doet voor een bepaalde spiergroep en vervolgens enkele isolation exercises voor de kleinere spiergroepen die je bij de eerste oefening gebruikt hebt. Een andere dag van de week doe je dan een andere grote spiergroep en de bijbehorende kleinere spieren, zodat de spieren die je eerst hebt getraind wat rust krijgen, bijvoorbeeld: dag 1: Borst en triceps, dag 2: rust dag 3: Rug en biceps, dag 4: rust dag 5: Benen en schouders, dag 6 en 7 rust (en dan nog ergens tussendoor 2x per week je buikspieren, mag op elke dag)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100