Minder pijn, zie beschrijving.

Ik heb Luizen en nu moet ik zeven dagen lang met de netenkam elke dag gekamd worden en ik heb heel dik haar dus ik zit echt wel 3 kwartier à een uur half te janken als dat ding door mijn haar gaat. Ook achteraf heb ik nog heel lang pijn. Zeker wel 3 uur, als het niet langer is. Weet iemand hoe ik de pijn na het kammen een beetje kan verzachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cica: kammen is veel effectiever helaas.

Antwoorden (7)

Voor het kammen je haar nat maken en cremespoeling erin doen.
Dan omgekeerd boven de douche of t bad je haar kammen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je de napijn echt kunt bestrijden. Bij een geirriteerde huid gebruik ik meestal een product als calendulan maar dat is niet geschikt voor je hoofdhuid.
Heb je al geprobeerd om na afloop je haar met koel water te spoelen? Dat kan misschien helpen.

Maar ik denk dat je het vooral moet zien te voorkomen.
Zorg dat je haar makkelijker te kammen is.
Alvorens de netenkam er aan te pas komt begin je als volgt: eerst met je vingers uitkammen, dan met een grove borstel, dan met een grove kam en dan met een fijnere kam, daarna pas de netenkam.

Eventueel was je eerst van te voren je haar en gebruik daarbij dan flink wat conditioner, dat maakt je haar ook makkelijker kambaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het kammen je haren al vast goed borstelen en nat maken.
Als je trouwens luizendodende shampoo gebruikt, is 7 dagen na-kammen wel overdreven, ik deed het altijd 3 dagen en dan vond ik het wel welletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige maand is vanuit het RIVM de nwe richtlijn luizen 2011 gepresenteerd, niet shampoo-en maar kammen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, de inzichten veranderen elke paar jaar.
Misschien klinkt het raar maar als ik soms van die stomme pluis en klit haren heb dan smeer ik er vaseline in. En daarna was ik het eruit zonder mijn haren in de war te brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kammen is toch wel heel belangrijk (helaas) VOORAL als je zulk dik haar hebt want dan zie je een laatste overlevende nooit "zomaar" lopen.

ECHTER ik zou er zelf voor kiezen 2x zo lang te zitten en dan heel voorzichtig en langzaam te kammen. Als je zo'n pijn hebt als je schrijft kan het bijna niet anders of iemand zit heel hard aan je haar te trekken. Behalve dat het pijn doet is het nog slecht ook. Dus sorry voor degene die moet kammen maar het MOET gewoon rustiger.

Nat kammen met cremespoeling erin en dan EERST met een gewone kam de klitten eruit en dan rustig en zonder trekken kammen is de enige manier om pijn zo veel mogelijk te voorkomen.

Als je veel pijn houdt mag je mogelijk af en toe een pijnstiller, het is ook maar voor een weekje natuurlijk maar ik denk dat het gewoon niet zoveel pijn mag doen.
amigo
13 jaar geleden
Waarom was je je haar niet gewoon grondig met Prioderm ??
Dat dood de luizen en neten !!
Daarna babyolie erin en je haar nat doorkammen maar vaak als je Prioderm gebruikt hoef je niet eens te kammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn dochter luizen had doe ik eerst haar haren goed nat maken met azijn ,hier een plastic zak over heen goed vast maken , en daarna een handoek erover ,Dit laten zitten tot de haren helemaal droog zijn .dit deed ik altijd snachts .luizen stikken hierin .
de volgende morgen de haren goed met haarcreme insmeren en onder de douch blijven kammen . succes verzekerd. Als je vaker last van luizen hebt werkt de liuzencreme niet meer.