Hoe leer ik powernappen?

Het lijkt me heerlijk om voor 10 minuutjes in slaap te kunnen vallen en dan frisser wakker te worden. Mij lukt het vaak niet. Iemand tips hoe ik dit kan leren? Oefeningetje ofzo? Wat ik doe is gaan liggen en een wekkertje/timertje zetten. Uiteraard alleen als ik moe ben...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit topic staan vast wel wat tips:
http://forum.fok.nl/topic/1325622

Antwoorden (4)

Denk gewoon een kwestie van vaak doen. Als je het vaker doet, went je lichaam eraan. Kan zijn dat je nog te druk bent in je hoofd, ga dan van te voren ademhalingsoefeningen doen om rustiger te worden. Om niet te lang te slapen is een wekkertje idd wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad mogelijk. Ik ken de 20 tot 30 minuten versie. Het duurt enkele weken om dit te leren. Echter, (heb ik ergens gelezen dacht ik) het duurt 10 jaar om het weer af te leren, dus denk goed na voordat je er aan begint.

Ga slapen om 8 uur s avonds. Zet je alarm op half 9 's avonds. Wordt wakker, en ga verder met je avond en ga om 12 uur 's nachts weer slapen. Je zet je wekker om half 1 's nachts en wordt dan wakker. Zo ga je door.
- Een half uur slapen
- Wakker worden
- Na 4 uur weer gaan slapen.
- Na een half uur wakker worden.
Zo moet je dit herhalen voor 3 of 4 dagen. Je hersenen worden gek en je zal je vreselijk voelen, maar na 10 dagen zullen je hersens denken van: "Oke, we gaan het op jou manier doen!" en het zal zich aan jou slaap schema houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi NintendoNerd, het lijkt me heel goed werken je methode! Eng goed zeg maar. Ik durf het niet uit te proberen! :-)
Gewoon een kwestie van oefenen.
Ik deed het "vroeger" ook tussen de middag toen ik nog in het binnenland op de vrachtwagen reed. Toen altijd vroeg op dus tussen de middag ff een broodje eten en een half uurtje slapen.
De eerste tijd wordt je moeier wakker dan dat je gaat slapen maar daarna is het heerlijk en knap je er echt van op.
Je gaat er wel aan wennen dus als je dan een keer de kans niet krijgt ben je extra moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vriendin van mij oefende door te gaan "slapen" met een lepel in haar hand, arm over de bedrand. Zodra ze in slaap viel ontspande haar hand en viel de lepel op de vloer waardoor ze weer wakker werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
ah, de 10 milliseconden power nap