Ik krijg altijd rugpijn van buikspieroefeningen, hoe te voorkomen?

Als ik sit ups doe voel ik het meteen al in mijn rug. Mensen gaven een tip om het op bed te doen. Maar voor mijn gevoel staat mijn rug dan veel krommer. Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

sit-ups zijn ook erg slecht voor je rug, houd je rug op de grond als je buikspier oefeningen doet!! en je kan ook andere oefeningen proberen zoals je benen van af plat op de grond naar een hoek van negentig grade tillen (bij je heupen en knieën) moet je bij google buikspieren intypen: en je hebt er genoeg waarbij je je rug niet belast..

Niet op je bed doen! Je matras is te zacht voor dit soort oefeningen, het beste is om het op een matje te doen!

Dat betekent simpelweg dat je rugspieren niet sterk genoeg zijn. Ga ook gewoon wat rugspier oefeningen doen.

Naast op de juiste manier de buikspieroefeningen te doen moet je ook elke keer als je buikspieroefeningen doet, je rugspieren trainen. Rugspieroefeningen vind je ook via google.

Mensen willen altijd teveel doen bij sit ups . En dat gaat dan tenkoste van de rug . De beste sit up is en ook goed voor je rug is dat je schouderbladen ongeveer 10 cm van de grond zijn . Te beginnen met 10 sec aanspannen . even rusten en dan weer aanspannen . doe dit enkele malen . En dan na een tijdje kun je de tijden verlengen .

Koop zo'n bal, een skippybal zonder handvaten. Deze gebruiken ze ook bij fysio en soms in sportcentrums. Deze zijn verkrijgbaar bij sportwinkels en soms bij de scapino. Kijk wel naar de maat en de soepelheid, hoe soepeler hoe lastiger. Bij de ban inbegrepen staat vaak zelfs nog een instructie om je spieren te trainen. Ideaal voor mensen met rugklachten zeg ik zelf. Ik trek de bal een paar keer per jaar van zolder om mijn oefeningen even te doen :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100