Je leest en hoort veel over afvallen maar hoe weet je nu wat helpt?

Pillen poeders en dieeten hoe weet je of het bij jou past en of het werkt?Er is teveel om op te noemen.Bij de een helpt alleen water drinken al en de ander moet echt alles laten staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Naar mijn mening is de enige goede manier om af te vallen: minder calorieën tot je nemen dan dat je verbrandt op een dag. Dus minder eten en meer bewegen. Dit kun je het best bereiken door je levenstijl op een gezonde manier aan te passen, zodat je het volhoudt. Dus niet in een week heel extreem gaan vasten of bewegen of zo.

Al die pillen en poeders en diëten zijn bedacht door mensen die als doel hebben geld te verdienen aan de grote behoefte van vele mensen om af te vallen. En zeg nou eerlijk, om de twee jaar is opeens weer een ander dieet populair, geen van allen houdt het lang vol. Het is dus puur een kwestie van populariteit, niet van "een goed dieet". Vroeger had je het brooddieet. Een paar jaar geleden was iedereen aan het Montignac-dieet, daarna was opeens iedereen helemaal weg van Sonja Bakker. De volgende staat vast al voor de deur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je weet alleen wat helpt door het uit te proberen. Pillen en poeders werken alleen echt niet. Ja, OK, tijdelijk maar als je daarmee afvalt en je gaat dan weer over op gewoon voedsel dan zit het er in no-time weer aan en ga je lekker aan het jojo-en.

Gulden regel:"meer bewegen en eetpatroon aanpassen = 99% zeker succes".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste manier is een gezonde levensstijl. Een gebalanceerd dieët met alle voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid en voldoende beweging. Als je dat echt volhoudt zal je gewicht bijna altijd beter worden tenzij er iets medisch niet in orde is, maar dat is een ander verhaal. Pillen en poeders proberen je een snelle fix te verkopen, maar zijn meestal niet echt gezond en missen de andere positieve aspecten van een gezonde levensstijl: je gezondheid is meer dan alleen je gewicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pillen, poeders, dieëten die pretenderen te werken bij gewichtsverlies, zijn instinkers. Als het zo makkelijk zou zijn, hadden we nu het probleem van overgewicht niet.

Ieder dieet zal je helpen afvallen als je het strikt zou volgen. Echter, niemand houdt een dieet lang vol. Uiteindelijk pak je weer je oude eetpatroon op en je bent weer terug bij af. Sterker nog, je komt zelfs extra aan.

Wat het beste bij je past is je eet- en leefpatroon onder de loep nemen. Weet wat je eet, hoeveel je eet en wanneer je eet. Verdiep je in goede voeding en leer wat voeding met je doet. Wat heb je echt nodig en wat niet.
Hoe leef je? Is er veel stress in je leven? Slaap je genoeg, beweeg je voldoende? Zijn er genoeg mensen om je heen die je gelukkig maken? Allemaal vragen die je eerst op een rij moet krijgen voordat je je eetpatroon kunt aanpassen.

Pas als je inzicht hebt in wat je niet goed doet, of wat je anders zou moeten doen, zal afvallen veel beter en makkelijker gaan. Tenslotte gaat het erom dat je slank blijft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder vet eten, meer zwemmen, hardlopen. Fitness helpt ook beter. Meer fruit eten. Etc etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat helpt is motivatie. Het is vaak het doorbreken van je oude eetpatroon wat nodig is. Hoe meer je gemotiveerd bent hoe beter. Je moet dus eerst een drempel overheen. Dit kan je doen door even snel heel veel af te vallen. Bijvoorbeeld http://www.makemyday.eu/ik-wil-snel-afvallen/ kun je er veel af krijgen waarna het daarna makkelijker gaat om het vol te houden. Daarna moet je er wel aan denken om normaal te gaan eten. http://www.voedingscentrum.nl/ Pas als je gemotiveerd bent helpt afvallen pas echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwestie van uitproberen
niet alleen water drinken
maar minder eten en bewegen helpen
ook al een eind in de goede richting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eating is the proof of the pudding. Let wel op, sommige afvalmethoden werken wel, maar beschadigen je interne systeeem. Het lijkt me het beste eens de website van Prof. Katan te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als 2 weken lang 5x eet val je ook heel goed af.is niet de gezonde manier maar je valt razend snel af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip over water drinken helpt om je honger tegen te gaan en om vet af te voeren in je lijf. Vaak zijn de 'dieet tips' alleen maar tips om een gevulde maag te krijgen. Op die manier heb je minder honger en eet je dus ook minder.

Het is belangrijk dat je je voedingspatroon aanpast in plaats van alleen een korte periode minder te eten.

Handig is om eerst je basale metabolisme uit te rekenen (bijv. op http://www.infotalia.com/nld/in_balans/fitness/BMR.asp) en vervolgens alle 'extra' taken. Op die manier kan je uitrekenen hoeveel energie je op een dag nodig hebt. Trek daar maximaal 500kcal vanaf en je hebt een manier om af te vallen zonder je metabolisme kapot te maken.

Probeer die max 500kcal te minderen op de kleine extraatjes die je neemt. Neem bijv. iets minder aardappelen bij je avond eten en meer groenten, geen vet vlees maar zoveel mogelijk mager, of een half klontje suiker bij de koffie ipv een hele, etc. etc.