Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een meisje waar je bevriend mee bent mee uitvraagt(omdat je haar leuk vindt),wat verandert er dan in het algemeen in je vriendschap met haar?

ik ben bang dat als ze nee zegt onze vriendschap eraan gaat, en als ze ja zegt dat we géén vrienden meer kunnen zijn zoals eerst.

Toegevoegd na 7 minuten:
ik vraag (voor de verandering) niet hoe ik haar uit moet vragen, maar wat er in het algemeen in een vriendschap verandert op het moment dat je iemand mee uitvraagt, en daarna(bijv. als je een relatie krijgt, of als diegene je afwijst)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het ook combineren wat het mooist zou zijn. Vriendschap met je geliefde is een mooie combinatie. Wat de grootste verandering is, is dat je dingen van elkaar gaat verwachten in een relatie en je elkaar verantwoording schuldig bent over je doen en laten.
Als je iemand afwijst dan had de vriendschap waarschijnlijk al een andere betekenis voor de ander en was de vriendschap een inleiding op een poging het tot een relatie te kunnen brengen. Vaak wordt de vriendschap daarna toch anders. Dan nog zitten er aan vriendschap minder voorwaarden waardoor het makkelijk in stand te houden is dan een relatie. Loopt de relatie stuk dan is de reden daarvan vaak tevens de reden om de vriendschap te beëindigen al is dat niet altijd het geval en kunnen mensen soms ook prima vrienden blijven na hun relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt misschien een smoesje gebruiken van goh ik heb twee bioscoopkaartjes gekregen, wil jij misschien mee?, anders moet ik twee keer gaan. Zorg dan wel dat je er een film draait die meisjes ook leuk vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze ja zou zeggen wordt het alleen maar beter, je gaat als het goed is vaker met elkaar om en wordt wat hechter. Als ze nee zegt is het in het begin wat ongemakkelijk maar dat gaat vanzelf weer over en in het ergste geval wil ze helemaal niks meer met je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding