Ik ben 17 en heb grote problemen om in slaap te komen. Iemand een oplossing?

Ik zit nu al meer dan 2 jaar met een redelijk slaapprobleem, genaamd DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome). Ben bij psychologen, neurologen, enzovoort enzovoort geweest en niemand heeft een oplossing.

Het is inmiddels zo erg dat ik naar een andere school moest, omdat mijn vorige school vond 'dat ik niet meer goed was voor dagonderwijs'.


Dingen die ik heb geprobeerd:
Melatonine
Lichttherapie
Chronotherapie
Getest op Vitamine B-12 tekort (Geen tekort)


Ik probeer nu langzaam weer mijn slaapritme wat terug te schuiven, van 5-6.30 uur 's nachts naar.. 2-3 uur, maar dit kost ontzettend veel moeite en energie. Bovendien begint het onbegrip van vrienden, familie en ook van artsen erg lastig te worden.


Als iemand een mogelijke oplossing heeft, heel graag!

Weet jij het antwoord?

/2500

Joint, slaappil, alcohol, seks?? Leg alle elektrische apparaten etc van je af,

Probeer eens een paar hijsjes van een joint te nemen of je kunt aan de huisarts slaappillen vragen,zoiets als Tamezepam,das een inslapertje. Succes !

Kijk in de buurt of er ergens een iroscopist is. Maak daar een afspraak mee. Ik ben 20 en heb ook slaap problemen. Hij heeft ook goed geholpen. Als je er meer over wilt weten, laat het ff weten. Zit nu op mijn telefoon, is langzaam typen. Het is igg homiopatisch, bij mij was de oorzaak dat ik prikkels niet goed kon verwerken. Laat weten als je meer wilt weten. Probeer anders een slaap centrum, kan via de docter.

Je hebt het nodige al ondernomen. Blijkbaar heb je een wat afwijkend biologisch rithme. Zou het helpen als je na 20:00 uur geen psychologisch stimulerende spellen (gamen /spannende TV /computeren) meer zo doen en om een uur of 19:00 de warme maaltijd zou gebruiken? Daarna ook geen cafeinehoudende producten meer gebruiken (red bull, cola, koffie chocolade etc). Tevens gedimde verlichting en zeker GGEN daglichtkleur na het donker worden. Dit is bedoeld als aanvulling op succesvolle delen van aanpak die je al toepast. Zo maak je je hersenen duidelijk dat er na 23:00 uiterlijk geslapen moet worden. Zogezegd , het is lastig maar een nachtleven is onhandig als je geen infraroodogen hebt. Ik wens je goede nachtrust toe.

Heb dit ook (gehad), en is inmiddels min of meer onder controle;(slaap gemiddeld van 3-4 tot 9-10) Het enige wat mij indertijd "geholpen" heeft is het mezelf een "jetlag" bezorgen door elke vrijdag op zaterdag een nacht door te halen en niet te slapen. en vervolgens zaterdagavond op de gewenste tijd te gaan slapen zodat ik de rest van de week in elk geval n redelijk normaal ritme had. Wat ook werkte was een avond en ochtend baantje erbij (ik werkte savonds laat paar uurtjes horeca en sochtends vroeg krantjes brengen...) dan had ik een prima ritme, maar dat hield ik maar n jaartje vol omdat het toch wat zwaar was.(ook vanwege het naborrelen... ;)) Maar geloof me dat werkt wel!

Vervelend, zeg. Waar ik veel over gelezen heb, en waar steeds meer over bekend is, dat veel mensen die slecht slapen een magnesiumtekort hebben. Op onderstaand site vind je meer info hierover, of google hier maar eens op.

Ik heb een paar oplossingen die misschien kunnen werken: -lees een héél saai boek -luister rustige muziek (geluid zacht) -fantaseer over iets wat je heel graag wilt/doet (en dan met ogen dicht en doen alsof het echt is) -neem een warm bad met van die ene ontspannende geur. -doe saai huiswerk dan val je meteen in slaap :P Toegevoegd na 2 minuten: -slaap in het donker en zorg dat alle kleine lichtjes/knopjes uit zijn. -zorg dat je niet afgeleid bent door een poster of wat dan ook in je kamer -zorg dat je het niet te warm hebt (juist te koud dat werkt bij mij) Hopelijk heb je hier wat aan. Bij mij werk het want ik heb ook ernstige slaapproblemen. Ik lig om 8 uur al in bed en lig pas 10 uur (of later) te slapen ! Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100