kan het kwaad om seroquel 25 mg pakken om een nacht goed te kunnen slapen ipv oxazepam?

hallo,

ik heb al vanaf vrijdag amper geslapen ben al 3 keer bij de huisarts geweest en krijg s'nachts het gevoel of ik dood ga en kan dus hierdoor ook niet slapen nu heeft de arts mij oxazepam voorgeschreven 50mg en mag er 3 van pakken alleen nu moest ik ze betalen en had geen geld bij me.nu krijg ik weer van die waaniedeen dat ik iets aan me hart enzz heb maar dit is al zovaak na gekeken en ook mijn longen en bloed enzz maar krijg het niet uit mijn hoofd vooral omdat sávonds ook de pijntjes weer opduiken.kan het kwaad om 1 keer seroquel te pakken 25 mg om de nacht goed door te komen...???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

dat zou ik maar niet doen! het zijn tenslotte geen paracetamolletjes waar je maar wat mee aan kunt rommelen! morgen maar weer naar de huisarts zou ik zeggen en vannacht maar schaapjes tellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt last van angststoornis, heb ik ook gehad oxazepam werkt heeel goed en met zulke medicijnen moet je niet aanklooien, als je vanacht weer pijn hebt zorg dat je ademhaling onder je navel zit en probeer een warme douche en blijf vooral rustig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1x een pilletje Seroquel ga je niet dood van en krijg je ook niks van. Van Seroquel kan het zijn dat je snel in slaap valt. Mijn vrouw sliep binnen een kwartier toen ze het gebruikte, daar kon je de klok op gelijk zetten.

Ga het echter niet met regelmaat gebruiken, in elk geval niet zonder een arts of psychiater (is ook een arts) geraadpleegd te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met medicijnen gaan rommelen, dan richt je soms meer kwaad aan dat dat je er wat aan hebt. Dat moet je echt in overleg met je huisarts doen. En verder is het misschien een idee om ook eens met je huisarts te overleggen of je niet meer hulp nodig hebt.
Sterkte ermee!

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hebt toch dat recept nog? Kan iemand dat niet bij de nachtapotheek halen? Van 50 mg Oxazepam val je heus wel in slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij slaapt misschien wel op maar iemand die meerdere weken gebruikt heeft niet meer. Een van de grote nadelen van benzodiazepinen is dat ze na enkele weken dagelijks gebruik slechts bijwerkingen veroorzaken.