Hoe komt het dat je kaal word van een gemokuur?

Bij mij in het dorp zijn veel vrouwen bezig met een gemokuur.

Toegevoegd na 59 minuten:
IK BEN EEN DYSLEKT EN SCHRIJF FOUTE WOORDEN. SORRY EIGENLIJK WEET IK DAT JE cHEMO ZO SCHRIJFT, MAAR ALLEEN ALS IK HET WOORD ZIE.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Bij mij in het dorp zijn veel vrouwen bezig met een gemokuur.'' .dat lijkt me geen goed teken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, idd, staan er hoogspanningskabels ofzo of een zendmast?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIET ECHT DICHT IN DE BUURT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je lycdechtisch bent hoe je nog niet te schreeuwen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe =hoef .(ik ben ook lycdechtisch) ;-)

Het beste antwoord

bij een chemokuur word je lichaam bestookt met een mix van giftige stoffen in een zodanige concentratie dat de tumoren die bestreden moeten worden eraan sterven,maar het is wel de bedoeling dat de patient het overleeft, door deze vergiftiging ontstaan dan ook de bijverschijnselen zoals misselijkheid, bloedingen,zweren,en ook haaruitval dit laatse komt omdat haren en nagels relatief veel gifstoffen binnenkrijgen en ook makkelijker afgestoten kunnen worden om het lichaam de kans te geven te herstellen van de behandeling.het is dus een soort van bescherming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een goed te begrijpen verklaring, dank je wel.

Andere antwoorden (3)

Ten eerste; Het is Chemokuur en geen gemokuur. Chemotherapie is therapie met cystostatica, dit zijn medicijnen die worden gebruikt tegen behandeling voor Kanker. Waarom je kaal wordt; heel simpel; het is een bijwerking van de meeste medicijnen die je tijdens de chemotherapie krijgt. Gelukkig krijg je je haar meestal weer terug als je klaar bent met de behandeling, ik kan het weten... Hoewel het geen pretje is om je haar te verliezen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed dat je je haar weer terug hebt, fijn dat je er doorheen bent gekomen! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel! Ja, ben ik zeker blij om...! Je haar is toch wel een belangrijk onderdeel van je uiterlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen mensen eerlijk wat er aan de hand is, wanneer je geen haar meer hebt, of praten ze achter je rug om?Geweldig dat je weer haar hebt gekregen, hopelijk zit er meer aan vast dan alleen een mooie kop met haar. Ik bedoel dat je weer gezond bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, ja, ik ben genezen van de kanker, dank je wel. En nee, mensen vragen niet eerlijk wat er met je aan de hand is, kijken, dat doen ze graag, en idd, wijzen en dan achter je rug om praten maar dat boeide me echt niet toen, had wel wat ernstigers aan mijn hoofd...
De gemokuur tast ook de haarzakjes aan waardoor deze afsterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CHEMOKUUR!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
potatoes /poteetoos..tomatoos/tomatoes.....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat aantasten van de haarzakjes is dus gewoon een bijwerking..!
De chemokuur vernietigt alle snel-delende cellen.
Kanker cellen zijn ook snel-delende cellen. Maar cellen die haar en speeksel maken zijn dat ook. Die worden dus ook vernietigt. Daardoor word je kaal en daardoor hebben met die een chemokuur doen ook een droge mond.