Zou een vrouw die besneden is geen behoefte meer hebben aan sex?

Misschien een gekke vraag hoor, maar dat kwam zo in me op. Ik vind het overigens afschuwelijk dat een vrouw niet mag genieten van de sex en de mannen wel! Zo oneerlijk! Zo zielig voor de vrouwen die dat overkomt, en vaak op gruwelijke wijze!

Toegevoegd na 11 uur:
Nog even dit:
Het is afschuwelijk natuurlijk! Maar sex is ook voor een groot deel liefde geven, tederheid door geknuffeld en aangeraakt (gestreeld) te worden, zonder perse altijd op een, zeg maar, hoogtepunt te komen.... (spreek nu alleen even voor mezelf hoor).

Ik hoop voor die vrouwen dat ze dan maar zulke mannen zullen treffen anders is het helemaal een hel voor ze!!!
Maar ik vrees dat dat vaak juist NIET zo is.

14 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Allereerst zijn er 4 verschillende types van vrouwenbesnijdenis.
Type 1: wegsnijden van de voorhuid (al dan niet met geheel of gedeeltelijk verwijderen) van de clitoris;
Type 2: wegsnijden van de clitoris met gedeeltelijk of volledig verwijderen van de labia minora (kleine schaamlippen);
Type 3: gedeeltelijk of volledig wegsnijden van de externe genitaliën en het samen naaien/versmallen van de vaginale opening ('infibulatie', ook soms 'faraonische besnijdenis' genoemd).
Type 4: andere handelingen, zoals het aanprikken, doorprikken of doorsnijden, uitrekken of verbranden van de clitoris, het afschrapen van het weefsel rond de vaginale opening, het insnijden van de vagina, het inbrengen van bijtende stoffen of kruiden in de vagina om bloeding te veroorzaken en de vaginale opening te verstrakken.

Door de verschillende types van besnijdenis kun je je wel voorstellen dat het al dan niet genot voor de vrouw ook erg kan verschillen.
Verwijderen ze de clitoris, dan heeft geen enkel praktisch nut maar ze doen het om de vrouw genot in seks te ontzeggen. Door dit toe te passen ontstaat er een seksuele slavernij in sommige landen. In Nederland en België is vrouwenbesnijdenis verboden omdat dit in medisch standpunt pure verminking van het vrouwelijk lichaam is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Het meest volledige antwoord , dus mijns inziens ook de beste!
Dankje................maar, wat gruwelijk is in wezen he?
Niet te geloven!

Andere antwoorden (11)

Het lijkt me van wel, alleen kunnen ze er minder meer van genieten, omdat het gevoeligste plekje is weggehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en dat is meteen de bedoeling van deze barbaarse verminking. Is het gek, als je meest gevoelige orgaan verwijdert? Het doel is dat de vrouwen niet meer vreemd gaan, gemeenschap is trouwens ook vaak buitengewoon pijnlijk door de verminkingen.
Bij haar man heeft ze uiteraard geen keus...
14 jaar geleden
De lichamelijke behoefte aan seks, die door hormonen wordt veroorzaakt zal wel blijven bestaan. De clitorus produceert de hormonen daarvoor immers niet. Maar aangezien seks dan minder of geen bevrediging meer geeft voor de vrouw, zal ze er waarschijnlijk niet echt meer behoefte aan hebben, aangezien het niet meer iets fijns is.
Ik denk dat na een tijdje het gemis van de bevrediging dan ook rationeel er voor zorgt dat de lichamelijke behoefte ook verminderd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het goed. Ze mag er niet van genieten. Voor de rest blijft alles bij het oude.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt verschillende besnijdenissen: alleen de schaamlippen laten besnijden dan kunnen zij nog wel genieten.
Andere bsnijdenis is schaamlippen+ clitoris worden dan helemaal weggesneden dan hebben zij helemaal geen zin meer in sex.
En dan is er ook nog een afgrijselijke manier en die is: alles wordt wegggesneden en dan wordt alles aanelkaar genaait behalve een klein stukje wordt dan vrijgelaten voor het plassen. en als die vrouw gaat trouwen wordt alles met een oud scheermesje losgesneden . omdat de vagina niet meer oprekbaar is overlijden vele babies en de vrouwen zelf vaak ook maar dan wordt dan gezien dat zij bezeten waren door de duivel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Ongelooflijk wreed, wie bedenkt zoiets vraag jeje dan af he? DAT is nog een s duivels!
ik kan me niet voorstellen dat het dan nog echt leuk is
alleen de man mag genieten dus effe derop en der af
wat zei er van vind dat doet er niet toe als ze maar kinderen kan krijgen
14 jaar geleden
Ik denk dat haar behoeft nog net zo sterk bestaat. Ieder mens heeft ook nog eens behoefte aan liefde en aandacht. Ik denk niet dat met zo'n verminking er nog innerlijke ruimte is voor zin in sex.... De behoefte en zin in, is wel heel verschillend.

Ik zou kapot zijn. Niet alleen van buiten maar juist innerlijk. De hele sociale structuur is gewoon kapot.

ik vind het erg. Heel erg

Toegevoegd na 2 minuten:
*foutje- behoefte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De emotie is weggesneden, dus de emotie is er niet meer... Maar de behoefte is er wel, daarom vindt iedereen het zo kwalijk om dat te doen... Maar de emotie is weg... En daar houden die mannen van, van emotieloze seks... En ik zeg je die mannen zijn niet gek, echt niet... Het is het mooiste wat er is, emotieloze seks, maar dan wel moedertje natuur, en niet via ingrijpen dus... Dat snappen ze dan weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog nooit gehoord dat emotie in de geslachtsorganen zit.
Volgens mij verwar je gevoel en emotie met elkaar.
Of besneden vrouwen nog een orgasme kunnen krijgen , wordt bepaald door de mate waarin haar clitoris is verminkt.
De een besnijdt anders als de ander en de clitoris is veel groter dan alleen het puntje bovenaan de vagina.
Ik wordt als man woest als het op tv getoond wordt.
Zulke ouders (de MOEDERS ZELF ZIJN VAAK DE AANSTICHTER, ook de persoon die de besnijdenis uitvoert is doorgaans een vrouw, de man speelt hier vaak een ondergeschikte rol) mogen wat mij betreft instantelijk de zwaarste staf krijgen die lokaal voorhanden is.
Dus HOEVEEL IS ER KAPOTGEMAAKT is bepalend voor of de vrouw nog tot orgasme gebracht kan worden.
Mede bepalend is of de vrouw ook via de G SPOTs
tot orgasme te brengen is.
Hoe dan ook, het onrecht wat deze vrouwen aangedaan is
kan niet zwaar genoeg gestraft en fanatiek genoeg bestreden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kunnen vrouwen die besneden zijn nog van sex genieten. Dat ze(sommigen) er niet meer van genieten is een psychologisch probleem. Ook zijn er vrouwen die alleen op die plek gevoielig zijn, die hebben natuurlijk pech. Over het algemeen heeft een vrouw meerdere gevoelige plekken, denk aan de G-spot die binnenin zit. Van de vrouwen die er niet meer van genieten, hebben een gedeelte alleen die plek gevoelige plek, de anderen kunnen beter even langs de sex-psycholoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is natuurlijk heel verschillend per persoon, en heb er gelukkig ook geen persoonlijke ervaring mee. Waris Dirie heeft hier heel open over geschreven in één van haar boeken. Ze is volledig besneden, maar ze kon evengoed wel genieten van sex, omdat ze genoot van het lichamelijk contact. En dan zijn er veel vrouwen voor wie het orgasme niet belangrijk is, of vrouwen die hun g-spot gevonden hebben, zij kunnen lijkt mij toch genieten van sex, al is het volgens mij toch echt anders dan wanneer je alles nog hebt.