Zijn hier mensen die ervaring hebben met een aderontsteking? of weet iemand er meer vanaf ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Flebitis is een ontsteking van een ader.

De klachten van flebitis bestaan uit een pijnlijke, rode warme streng in het verloop van een ader.

Wanneer men onderzocht wordt, worden er verschijnselen als vochtophoping, roodheid, warmte en een duidelijk tastbare ader waargenomen.

In de meeste gevallen verdwijnt flebitis (de aderontsteking) na enkele dagen tot weken weer spontaan.
Men kan een drukverband of steunkous gebruiken.

De behandeling hangt af van de vaatgesteldheid van de patiënt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nouja, de dokter zei dat t aderontsteking was, en na een tijdje bleek het een trombosebeen te zijn. Dus eigenlijk een soort van ervaring. De symptomen lijken op elkaar ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je deze vraag en de antwoorden ook bekeken: http://www.goeievraag.nl/vraag/aderontsteking-been-gehad.171671

Heeft een arts vastgesteld dat het een aderontsteking is? Als het goed is heeft diegene dan ook advies meegegeven. Ik heb regelmatig aderontstekingen in m'n linkeronderbeen, en dat is letterlijk een kwestie van pappen en nathouden: natte lappen eromheen, koel houden, in beweging blijven en in rust het been omhoog.
Het kan wel een aanduiding zijn dat de vaatconditie in (in mijn geval) het been niet goed is.
Bij mij is het een gevolg van een eerder trombosebeen - die aderontstekingen bij mij is feitelijk trombosevorming in de oppervlakkige aders, veel minder gevaarlijk dan de beruchte DVT (diepveneuze trombose, het klassieke trombosebeen) waarbij een grote ader is aangedaan en je been helemaal opzwelt en behandeling met stollingsremmers noodzakelijk is.
Ik merk zo'n aderontsteking eerst aan een moe en warm gevoel in m'n been, en vrij snel daarna kan ik voelen welke ader het is: die is dan dik en opgezet en je kunt het van buitenaf voelen (wat bij een DVT niet zal lukken).
Als je nog niet bij je huisarts bent geweest: laat die er eerst naar kijken en vraag advies wat je het beste kunt doen en of je dingen zou moeten laten.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik...wat wil je weten?