Ok, je bent zwaar ziek. Doen verzekeringsmaatschappijen dan moeilijk over je zorgverzekering?

Hoe gaat zoiets in zijn werk? Je vult een vragenlijst in na de aanvraag en als die niet bevalt wordt je geweigerd of betaal je extra premie? Oftewel, is de angst voor het EPD om deze reden terecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je bepaalde aanvullende verzekeringen wilt, kunnen ze je een medische keuring laten doen... En deze kan dan geweigerd worden, of duurder worden. Voor de basisverzekering mogen ze niet weigeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de ziektekostenverzekeringen in nederland hebben een aannameplicht wat betreft de basisverzekering,en daarbij is de premie voor alle verzekerde van die maatschappij in principe gelijk.Uitgezonder collectieviteitskortingen etc.
de aanvulllende verzekeringen mogen toegespitst worden op klantspecifieke eisen en wensen, daar is het dus mogelijk om geweigerd te worden,of aanvullende premies of beperkingen op te leggen voor acceptatie.
de angst voor epd is hierbij niet terecht omdat je iedere zorgverlener toestemming moet geven om dat dossier in temogen zien, als je niet wil dat iemand inzage krijgt weiger je gewoon de inzage en dat verzekeringsmaatschappijen dat niet mogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je al verzekerd was, is er geen probleem, ze kunnen je er niet zomaar uitgooien. Als je het nog niet bent, zullen ze waarschijnlijk alle middelen proberen te gebruiken om jou niet als cliënt te hoeven aanvaarden.

EPD: Ja, ik denk wel dat die angst terecht is, hoewel zorgverzekeraars mogen niet zomaar in jouw dossier kijken! Gaan ze waarschijnlijk wel doen!