Hoe komt het dat bij mijn huidige partner steeds het condoom scheurt?

Eerdere partners nooit voorgekomen in jarenlang en met huidige partner binnen 4 x al 2 keer gescheurd condoom. Hoe kan dit en beter nog hoe voorkomen we dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10K

Antwoorden (9)

Misschien gebruikt hij een te kleine maat, een te slechte kwaliteit of is hij te wild?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben al verschillende soorten gebruikt...
Het lijkt geen verschil te maken en met eerdere partners nooit een probleem geweest :(
Cryofiel
14 jaar geleden
En bij *hem* bij eerdere partners?
Het condoom omdoen om slappe penis
Het is ook goed om het condoom om te doen terwijl de penis nog slap is. Hij kan dan de penis stijf zien worden en zien dat het condoom geen verschil maakt. Hij kan dit ook doen voordat hij met een meisje gaat vrijen zodat er geen onderbreking hoeft te zijn om het condoom om te doen. Voor een meisje is het ook heel prettig om te merken dat een jongen zo'n voorzorgsmaatregel neemt.Als je het condoom omdoet, hou je het topje van het condoom tussen duim en vinger (om een ruimte te maken waar het zaad in kan) en je rolt het condoom zo ver als mogelijk is over de penis.

Toegevoegd na 1 minuut:
gebruik geen olie want olie tast de condoom aan
waardoor hij gaat scheuren.
gebruik alleen maar geil middel op water basis.

Toegevoegd na 2 minuten:
glijmiddel in plaats van geil middel (sorry)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je adviseren om kwalitiets condooms met glijmiddel te kopen. Alvorens te copuleren lijkt het mij ook verstandig om glijmiddel te gebruiken. Deze anticonseptie kost wat meer maar geeft wat minder ellende. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige soorten glijmiddel verhogen de kans op scheuren ook is mijn indruk, dus dat zou een verklaring kunnen zijn, hoewel het wel aan te bevelen is glijmiddel op waterbasis te gebruiken.

Het omdoen is een werkje dat enigszins nauw luistert, als je dat op een verkeerde wijze zou doen vergroot dat ook de kans op scheuren, wellicht is het toch handig de instructies daarvoor nog eens goed door te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je toevallig ook een spiraal als anticonceptie? ... dan kan dat de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk gebruikt hij zijn nagels bij het aanbrengen. Er hoeft maar een zwakke plek in te komen en tijdens het vrijen scheurt het uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bij het condoom het zaadreservoir(niet los genoeg ) niet juist geplaatst is kan het condoom scheuren en daar moet je het in zoeken tenzij de espiratiedatum van de betreffende kunststofprodukten verlopen is dan zou je nieuwe moeten kopen. Dus plaatsing verkeerd of rubber te oud.
Erg lastig overigens je vrijt niet veilig meer en je kunt zwanger raken mijn dochter is ook zo'n ongelukje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over datum waren ze niet
Te weinig ruimte voor in zou kunnen...is iets om op te letten
En idd verdorie nu dus al 2x morning after pil :(
Ik denk dat hij te groot is of er zitten ergens wat winkelhaken of slechte kwaliteit condooms. Je kan het voorkomen door de juiste condooms te kopen of helemaal geen condooms als het je vaste partner is en jullie beiden monogaam en gecontroleerd zijn op ziekten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is z'n vriendje iets te groot. Of meneer zelf gaat iets te hard.