Is er een betekenis voor een "warme zoen"?

Ik vroeg mij alleen af wat het betekende. Want elk kus betekent nou eenmaal iets. Of misschien heeft dit geen betekenis dat zou nog goed kunnen. :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

`Warme zoen` betekend een welgemeende en hartelijke zoen als je b.v blij bent dat je iemand weer ziet of bedankt. Beter dan te pas en onpas, die drie vluchtige smak zoenen langs de wangen (in de lucht) dat al heel lang een gewoonte is in NL.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een warme zoen betekent een innige, welgemeende zoen, recht uit het hart. Zo geeft men ook een 'warme' knuffel, die is dan ook hartelijker en oprechter dan een vluchtige knuffel in het voorbijgaan.