Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om met de pil zonder condoom seks te hebben?

Mijn vriendin en ik hebben het al een paar keer zonder gedaan, (ze was toen al een tijd aan de pil), maar ik ben toch doodsbenauwd dat ze zwanger wordt, wat niet helemaal de bedoeling is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je vriendin de pil trouw elke dag haar pil inneemt, is de kans op een zwangerschap klein. Wanneer ze een antibioticakuur heeft, kunnen jullie beter met condoom vrijen, omdat de kuur de pil minder werkzaam maakt. Ook wanneer zij binnen 3 uur na inname van de pil moet braken, moet zij direct een nieuwe pil innemen. 3 uur na het innemen is de werkzame stof voldoende opgenomen.
Eigenlijk is de pil gewoon betrouwbaar, maar dan moet je wel strikt de 'regels' volgen. Een zwangerschap is vaak het gevolg van het vergeten van een pil, maar dit kan verholpen worden door (wanneer jullie seks hebben gehad) een morning afterpil. Ook is het belangrijk dat ze de juiste sterkte van de pil gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De pil os nooit 100% betrouwbaar daarom is het altijd beter om het met condoom te doen wantde pil beschermt ook niet tegen SOA'S
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil is niet 100% veilig. Alleen onthouding is dat. Maar het is veilig genoeg. Als je vriendin de pil tenminste nooit vergeet in te nemen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij doodsbenauwd bent en blijft dat jouw vriendin misschien zwanger raakt, gebruik dan gewoon beide.
Vrijen met elkaar dient vooral iets bijzonders te zijn en niet een stress ding....
Praat er met je vriendin ook over hoe je je voelt. Suc6.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding