wat zouden de rode puntjes aan de binnenzijde vd grote schaamlippen kunnen zijn?

Ik heb sinds gisteren aan de binnenkant van mijn grote schaamlippen een 4 tal hele kleine rode bultjes/puntjes gezien. Ik kwam erachter omdat het nogal jeukte. Ook onder de douche jeukende pijn/branderig.
Ik heb een vaste partner, dus wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Laat voor de zekerheid de huisarts er even naar kijken.
Dat je een vaste partner hebt, hoeft niets te zeggen, tenzij jullie beiden voor jullie eerste seksuele contact een SOA-test hebben gedaan (sommige SOA's kunnen jaren sluimeren!) en beiden niet vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Chlamydia miss, kan nog een half jaar na dato problemen veroorzaken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk kan chlamydia levenslang problemen geven, juist omdat het *niet* zulke duidelijke symptomen als jeukende bultjes heeft en dus ongemerkt kan doorwoekeren.
Waarschijnlijk een soa, laat je controleren door een huisarts. Doe dit snel omdat sommige soa's zorgen dat je onvruchtbaar wordt en dus geen kinderen meer kan krijgen als je te laat bent!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel vaker last van jeuk of een branderig gevoel? Ik heb ook een vaste partner maar heb er ook last van alleen krijg ik het wel eens als ik me geschoren heb of een paar dagen later
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anti-slip ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke vrouw heeft bultjes aan de binnenkant van haar schaamlippen. Dat er een aantal wat roder zijn, zegt niks. Komt de jeuk echt daar vandaan of is er misschien iets anders aan de hand.
Wel verstandig als dit aan blijft houden om door huisarts te laten kijken, maar niet gelijk het ergste van denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zouden streptokokken kunnen zijn daar kan iedereen last van krijgen als je weerstand wat lager is.
Het is natuurlijk het beste even langs de huisarts te gaan. Mocht je dat niet durven kun je langs de GGD daar kan het anoniem.
Jij hebt een vaste partner (maar heeft jouw partner die ook?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuw ondergoed waar je allergisch op reageert? Of te strak ondergoed waardoor het niet 'ademt' en dat het daardoor irriteert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Irritatie kan door allerlei factoren ontstaan. Zo kan het gebruik van geparfumeerd of gekleurd toiletpapier, zeep, talkpoeder, ondergoed of badkleding sprays, crèmes, inlegkruisjes, zaaddodende pasta en condooms, aanleiding geven tot irritatie en eczeem veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je de "rode hond" (veel voorkomende exceem soort) gekregen kan veroorzaakt worden door wassen of contact met zeep (zo'n blokje geen gel) of door scheren. Het kan ook zijn dat je partner zich wast met middelen waar teveel zeep in zit.