Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een soa te krijgen als je je ondergoed samen wast in de wasmachine met die van iemand die WEL een soa heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kans is klein, maar als je wast op 40 graden is het in principe wel mogelijk. Was ondergoed sowoeso altijd op minimaal 80 graden, zodat je bacillen en zo niet verplaatst maar werkelijk doodt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat je op deze manier een soa krijgt! heb je bronnen? Het enige beestje waarvan ik me kan voorstellen dat het op deze manier zich zou kunnen verplaatsen is de schaamluis en laat dat nou net de laatste jaren een zeer zeldzaam beestje geworden zijn
teusvh
10 jaar geleden
Zie de link. Volgens dat artikel worden schimmels en bacillen pas gedood bij 60 graden. Persoonlijk vind ik dat nog een wat lage temperatuur. Wecken bijvoorbeeld, bedoeld om alle organismen in een pot voedsel te doden, lukt echt niet bij 60 graden.
http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/73875-de-was-welke-temperatuur-kies-je-voor-je-wasgoed.html

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.
Daar zorgen de temperatuur en het wasmiddel wel voor
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding