Als ik klaar kom bij het vrijen raak ik in 50% even mijn bewustzijn kwijt: ik val dus even flauw, 5 tot hooguit 30 seconden. Is dit gevaarlijk?

Ik heb dit al zolang als ik me herinner, ben nu 45 jaar. Ook bij zelfbevrediging gebeurd het soms. Mijn huidige vriendin vindt het een beetje eng.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ben bij de huisarts geweest. Die heeft mij gerust gesteld. Het is een bekend verschijnsel en ongeveer 1 op de 100 mannen overkomt dit. Ik denk bij nader inzien dat het ook niet maximaal 30 seconden is maar eerder 15. Mijn bloeddruk was trouwens ook prima.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Volgens mij is dat redelijk normaal, de ene heeft het erger dan de ander. De wereld staat even voor je stil en er word heel veel energie uit je gezogen. Daar kan je even van flauwvallen, of even doorzakken (tijdelijk bewustzijn verlies).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien krijg je even weinig zuurstof, of is er iets met je bloeddruk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je met uw eens
tijdens een orgasme ( vooral als je uw adem inhoud ) heeft je lichaam veel zuurstof nodig, waardoor er een tekort kan ontstaan in je hersenen.

Dit is ook een van de redenen waardoor velen heel moe zijn na vrijen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welnee, gewoon lekker genieten zoals je altijd al doet en als je niet meer wakker wordt is dat de beste manier om te gaan!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier een verhaal van een dame die niet meer wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast24915;

De Fransen noemen het orgasme ook wel Le Petit Mort, maar jij komt daar wel heel erg dicht bij in de buurt. Ik zou er toch eens met je huisarts over praten. Als die je kan verzekeren dat het geen kwaad kan is dat voor jou en je partner een hele geruststelling lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me toch niet helemaal normaal. De reacties hierboven lijken wat kort door de bocht. 'gewoon lekker genieten' bewustzijnsverlies lijkt me nou niet bepaald 'lekker' Ik zou toch even naar de dokter gaan, al is het maar voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt erop alsof een orgasme bij jou alle energie en vooral zuurstof vergt. Ik schat de kans groot dat je een lage bloeddruk hebt. Laat die eens controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is niet erg gezond lijkt mij als je bijvoorbeeld 3 keer op een dag doet betekend het dat je 3 keer per dag flauw zou vallen dus je hersenen 3 keer per dag te weinig zuurstof krijgen..
ik zou een afspraak maken met je huisarts en hier over te hebben en misschien dat een paar onderzoeken hierbij kunnen helpen.
ik begrijp dat je vriendin dit eng vind want het is iets wat je zou afsluiten met een glimlach en naast elkaar liggen en niet afsluit met hij si buiten bewustzijn en ligt er maar een beetje half dood bij om het zo te noemen.

ik denk wel dat het veel heeft te maken met bloeddruk want als een man een stijve penis heeft stroomt er veel bloed in de penis. en een vrij partij vraagt veel energie en zuurstof.
ik hoop dat ze snel een oplossing hebben.

alvast een tip misschien helpt het als je onderop ligt of aan ander standje probeert?