Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Beschikbare behandelingen van keelpijn:

Pijnbestrijding: koud water drinken of ijs eten, zuigen op dropje, zout water (1 theelepeltje zout water per glas water), kamillethee drinken, eenvoudige pijnstiller (bijv. paracetamol)

Irritatiebestrijding: niet roken, stem rust geven (weinig praten, niet schreeuwen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan waarom je pijn hebt bij slikken.
Mijn schoonmoeder had laatst ook pijn bij het slikken en had van alles geprobeert maar het ging niet over.
Toen is ze uiteindelijk na 4 weken maar naar de huiart gegaan en toen bleek ze een schimmel infectie te hebben.
Net zo iets al spruw bij een baby.

Ze heeft er toen iets voor gekregen en was er snel vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt lullig maar : veel slikken.
Veel kleine slokjes water, zuigen op dropjes of keelpastilles, gewoon veel slikken werkt uiteindelijk het best. De nieuwe aanwas van bacteriën (die verantwoordelijk zijn voor de keelpijn en uiteindelijk een flinke ontsteking zouden kunnen worden) spoel je dan steeds zo veel mogelijk weg.
Keelpastilles met een antisceptisch middeltje er in zijn overigens nauwelijks beter dan eender welk ander snoepje om op te zuigen. Spul met menthol of eucalyptus of drop er in geeft vaak wat verlichting, maar ook vooral gevoelsmatig. Spul met alcohol verdooft een beetje (cognac, brandewijn), maar zou ik ook niet meteen aanraden.

Vooral blijven drinken en zuigen/slikken dus. Meestal gaat het dan vanzelf over. Is het met een goede week nog niet weg, dan toch even langs de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om echt de pijn te verzachten gwn overal 2 lepels honing bij doen, denk aan veel thee drinken en yoghurt met honing enz. Dan is het vanzelf na een paar dagen weg. Een echt geneesmiddel zou ik niet zo weten. Ik denk dat je lichaam het zelf moet oplossen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee drinken met honing. Dit verzacht de keel écht! En het slikken ook. Je kan ook even naar de Kruidvat gaan en Strepsils kopen. (Lees de bijsluiter, heb ik nooit gedaan, maar echt, je mag er maar 1 om het uur... Of anders?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing