Ik woon in een studentenhuis en was daarnet het gezamelijke toilet aan het schoonmaken totdat ik in iets heel viezigs greep, poep.....

Kan ik hier ziek van worden, zelfs als niemand in huis ziek is of was? Ik heb het zo goed mogelijk onder mijn nagels proberen vandaan te peuteren en te wassen maar is niet zo eenvoudig.
Hoop snel iets te horen, groetjes Anne Marie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

Als je je handen goed met desinfecterende zeep hebt gewassen is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je geen wondjes aan je handen hebt, je handen goed wast en niet met je handen in mond of ogen gezeten hebt, kan het weinig kwaad. Fris is wat anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oepsie - ik benijd je niet eerlijk gezegd.
Maar wanneer je het niet opeet en je geen open wondjes aan je handen hebt, is de kans dat je er ziek van wordt minimaal, tenzij een van je huisgenoten echt iets ernstigs onder de leden heeft, dan moet je wel extra oppassen.

Toch maar even met het nagelborsteltje goed schrobben denk ik - desnoods maar even je tandenborstel er voor opofferen en morgen een nieuwe halen. En als je het echt niet vertrouwd, zou je zelfs met een borsteltje met water chloor ofzo kunnen proberen. Als je echter je handen en nagels goed gewassen hebt, is het meer het idéé denk ik dan dat het echt concreet gevaarlijk is.

Overigens is de kans op ziek worden veel groter door bacteriën die op de deurkruk en de kraan zitten. Ik kan me vergissen, maar als ik op teevee soms die studentenhuizen zie, krijg je daar volgens mij een dijk van een weerstand ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je het niet opeet !!??
Mar-leen..getver de getver...^^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, voor ons klinkt dat heel erg smerig, maar er zijn delen in de wereld waar het toch wat minder gesteld is met de riolering, en mensen hun ontlasting gewoon dumpen in hetzelfde water waar ze ook hun drinkwater uithalen en hun kleren wassen. Daar kun je behoorlijk vreselijke ziektes van krijgen. Wij kunnen dat wel heel smerig of een heel smerig idee vinden, maar voor een boel mensen op de wereld is het gewoon de dagelijkse realiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"...soms die studentenhuizen zie, krijg je daar volgens mij een dijk van een weerstand ;-)" Inderdaad, het lijkt wel standaard, door die fase gaan ze allemaal, zowel meisjes als jongens. Het hoort er gewoon bij en draagt wellicht bij aan een betere weerstand. Ik maak me maar geen zorgen over mijn zoontjes.... :/ +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen..grapje....;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, uiteraard, Aniek, maar de vraag was gisteravond laat gesteld, bijna middernacht om precies te zijn. Vandaar.
Warm zeep (sop) water maken, en daar je handen
lekker ff in laten weken..
Of soda, als dat in huis is.

Volgende keer lekker met huishoudhandschoenen werken,
wel warm en klam aan je handen maar het geeft gewoon naderhand een fijner gevoel. Gewoon het idee alleen al..
Bij AH hebben ze groene met een soort katoen erin,
zijn wel wat duurder, maar ze zijn prettiger aan je handen.

succes hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gatverdamme!!! Grondig weken in de soda, al is het maar voor het idee!

Toegevoegd na 5 minuten:
Oja, ik zou masturberen een avondje overslaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vervelende en vieze ervaring, kan ik me voorstellen.

Er zijn al verschillende middeltjes genoemd om je handen grondig mee schoon te maken en dan vooral je nagels. Als je wat langere nagels hebt, zou ik ze voor deze keer even zo kort mogelijk knippen. Zodat er zo min mogelijk vuil achter kan blijven.

Borstel en was je handen met het liefst een desinfecterende zeep, zoals Dettol wasgel. Zuiveringszout of Soda zijn ook prima ontsmettingsmiddelen. Maak eventueel een bakje met flink heet water, doe er een flinke schep soda in en laat je hand een paar minuten goed weken. Als je daarna goed schoon borstelt moet het afdoende zijn om weer schone handen te hebben.

De poepbacterie, of te wel entero komen we dagelijks meer tegen dan je denkt. Maar meestal niet in zo'n directe situatie als jij zat. Je zult eerder ziek worden van zwemmen in vies water of onhygiënisch bereid eten, dan de situatie in het toilet. Juist doordat je het direct opmerkte en grondig schoon ging maken, verwacht ik niet dat je hier ziek van zal worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vies, bah! Als toevoeging op alle goede antwoorden die je al hebt gekregen, zou ik willen zeggen dat je voortaan misschien beter huishoudhandschoenen kan aantrekken als je aan zo'n vies karwei begint. Dan kan zoiets je niet meer gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals alle g.v.ers hierboven vermeld hebben, is het verstandig om je handen goed te wassen en met een borsteltje onder je nagels goed schoon te boenen.

Tegen de geur, die vaak blijft hangen, kan je tandpasta gebruiken, dit is het enige dat echt helpt volgens mij en mijn collega`s.
In ons beroep komt het toch af en toe wel voor: def. (wij mogen geen poep zeggen) aan je handen, sommige bewoners "smeren" nou eenmaal, ook daar wen je aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overige antwoorden geven al aan wat je moet doen, en vooral dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang je geen wondjes hebt.

Dat is wel een punt dat ik graag wil toevoegen: zorg dat je geen wondjes *krijgt* van al te fanatiek borstelen.

Licht borstelen is beter, zelfs al zouden er dan nog restjes achterblijven - wat trouwens niet waarschijnlijk is. Als je te fanatiek borstelt, kun je een wondje maken. En met borstelen duw je de bacterieën daar dan lekker naar binnen.

Dus: goed schoonmaken, maar niet al te fanatiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Annemarie, maak je geen zorgen hoor, er wordt soms wel eens poep gegeten zonder dat men daar echt ziek van wordt, als je je handen daarna wast met een anti-bacterieële zeep en met een nagelborstel de boel schoon maakt, komt het echt wel in orde. Het stinkt erger dan dat het gevaarlijk is..

Groetjes, Luna