Hoe geraak je af van "muffin" vet rondom je buik?

Sinds enige tijd zitten mijn kleedjes anders. Ik kan geen aanpassende kleedjes meer dragen hoewel ik slank ben. Maar achteraan komt er een plooi in ter hoogte van de taille, waardoor ik het kleedje altijd omlaag moet trekken. Topjes kruipen omhoog, dus ook die moet ik omlaag trekken. Ik ben zeker slank, heb geen buikje en zo maar sinds mijn menopauze dus wel een "muffin" laag rondom mijn heupen.
Wat te doen? Ik heb al allerlei adviezen gelezen en zie door het bos de bomen niet meer. Vrouwenbladen, gezondheidsmagazines, internet... het staat vol adviezen die elkaar soms zelfs wat tegenspreken.
Wat ik al gelezen heb is bv.
- drink Maitee thee +45 jaar dan spoelt vetlagen weg
- je moet harde workouts doen zoals Zumba en dan komt het goed
- je moet zuiveren, je lichaam houdt gifstoffen af in vetlagen dus als je een zuiveringskuur doet gaan die muffins ook weg.
- je moet net regelmatig en gestaag bewegen (bv. wandelen) dat is beter dan kort en krachtig (zoals hardlopen)
-je moet hormonen gaan nemen, dan gaan ze weg
- laat het laseren
- enzovoort.
Omdat ik weet dat buikvet niet gezond is (en ook omdat ik mijn kleedjes weer gewoon wil kunnen dragen) zou ik die muffins kwijt willen.
Graag zou ik dus willen weten of er nu effectief iets aan te doen is en zo ja,, wat. Liefst uit ervaring of uit betrouwbare bronnen. Ik heb een voorkeur voor natuurlijk benadering, dus niet via afslankpilletjes of zoiets.

Antwoorden (1)

Om van "muffin" vet rondom je buik af te komen, is het belangrijk om een gezond dieet te volgen en regelmatig te bewegen. Probeer meer vezels, eiwitten en gezonde vetten te eten en vermijd suiker en verzadigde vetten. Probeer ook om minstens 30 minuten per dag te bewegen.
Bronnen:
een maand geleden