Iets geknapt in kuit, wat is dat?

Gisteren knapte er tijdens het hardlopen iets in mijn kuit. Ik kan nog wel op het been staan maar lopen is pijnlijk. Als ik lig doet het geen pijn. Wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (6)

Misschien een peesje of wat spiervezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweepslag misschien? Naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de pijn lang duurt toch even naar de huisarts. Je kunt namelijk als je je kuitbeen breekt wel gewoon staan, maar dan heb je wel veel pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is denk zeker een zweepslag..
leek het of er een steentje tegen je kuit aan gegooit werd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een zweepslag is. Leek het alsof er iemand een steentje tegen je aangooide of dat er iemand te je kuit schopte. Om de pijn te verlichten tijdens het lopen kun je een blokje onder je hak stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een kuitverrekking zijn.
Dat is minder ernstig dan een zweepslag.
Een arts kan de juiste diagnose stellen.

Kuitverrekking wordt veroorzaakt door plotselinge overbelasting van de spieren bij snelheidstrainingen, heuvellopen of trainen op ongelijke ondergrond.

Behandel de kuit met ijs.
Leg om de kuit een verband aan, zodanig dat het verlichting brengt (dus niet te strak, waardoor de kuit bekneld raakt).
Draag het verband enkele dagen, ook tijdens het lopen.

Daarnaast bestaat de behandeling uit specifieke rekoefeningen, vijf- tot tienmaal per dag.