Wat kan je doen aan een gekartelde tong?

Zodat de zogenaame tandimpressies niet meer zichtbaar zijn aan de zijkant van je tong

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.8K

Antwoorden (2)

Het komt zeer waarschijnlijk van tandenknarsen. Tijdens je slaap verwerk je de dag/week misschien zelfs nog meer. Je tong kan dan ook hard tegen je tanden gedrukt en soms kan hij er zelfs een klein beetje tussen zitten. Het kan zijn dat je aan de binnenkant van je wang ook een 'richeltje' voelt.
Kortom, je doet er niets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bij mij helpt om bepaalde wondjes of plekjes op mijn tong te doen laten verdwijnen, is om er elke zoveel minuten actief aan te denken om hem te verplaatsen.

Vaak zit je onbewust op je tong te kauwen, of gaat je tong automatisch langs een scherp stukje van een tand. Dat doe je zonder dat je er echt van bewust bent. Als je dus bewust je tong op de bodem van je mond legt, kunnen je tanden er geen afdruk op maken. Dit zal je na enkele minuten weer vergeten, en onbewust weer je tong tussen je tanden doen.

Als je je elk kwartier/halfuur realiseert dat je tong niet meer op de bodem van je mond zit en hem dan daarheen verplaatst, leer je jezelf op een gegeven moment aan om je tong automatisch niet meer tussen je tanden te leggen (ook in je slaap), wat resulteert in een minder/niet gekartelde tong.